Profil vyučujících
Jan Netušil – vedoucí ateliéru
Jan Netušil po střední grafické škole absolvoval bakalářské studium klasické animované tvorby na UTB ve Zlíně a magisterské studium ateliéru Filmové a TV grafiky na UMPRUM s výměnnou stáží na švédské univerzitě Konstfack se zaměřením na ilustraci a grafický design. Po studiích spojil nabyté zkušenosti s animací a grafikou v oboru motion designu (animované grafické tvorbě). Krátce na to se připojil ke studiu Oficina, kde pracuje jako motion designér a art / technical director. Specializuje se především na interaktivní multimediální projekty a animovanou grafiku. Projekty řeší komplexně – od jejich návrhu, přes režii až po realizaci. Je spoluzakladatelem plaformy Mouvo a spoluorganizátorem stejnojmenné mezinárodní konference, která prezentuje formou přednášek světově proslulých tvůrců, průsečík grafického designu, filmu, animace a technologií (Mezi hosty se objevili např. David OReilly, Memo Akten, Ian Anderson z The Designers Republic a mnozí další.). Ve volném čase sbírá krásné (nejen) dětské knihy s interaktivními prvky i bez, účastní se maratonů ve vytváření prototypů her a sleduje herní vývoj a technologie, čímž se ve své praxi často inspiruje. Rád překonává technologické výzvy. Ve volném čase rád kutí, bastlí a realizuje DIY projekty všeho druhu.
Jiří Hölzel – asistent vedoucího ateliéru
Jiří Hölzel vystudoval obor Interaktivních médií u Pavla Kopřivy na Univerzitě Jana Evangelisty Purkyně, kde měl možnost rozvíjet své schopnosti v uměleckém a konceptuálním myšlení, převážně prací s kontextem a významy, formou videa, galerijních instalací, internetu věcí a pomocí nejrůznějších digitálních technologií. Není mu cizí ani manuální práce s běžnými uměleckými materiály, pájením či bastlením. V současné době zkoumá počítačové hry v rámci doktorského studia na Fakultě umění a designu, účastní se gamejamů a zároveň se hernímu vývoji věnuje profesně v pozici Level artist. V rámci utváření povědomí o herních studiích a možnostech zkoumání počítačových her jako uměleckého média, se podílí na organizaci Festivalu Ilustrace a Komiksu (FIK), kde připojuje samostatný Videoherní blok přednášek a diskuzí.
Oba spojuje nadšení pro experimentování s novými médii, digitální technologií a přirozené sledování technologických vývojových trendů. Jejich nabyté vědomosti aplikují v praxi do výtvarných a grafických projektů skrz prizma umělecké, ale i profesní průpravy. Přesto, že jsou vytížení nejrůznějšími projekty, cítí nutkání se podělit o své zkušenosti, vrátit tak na akademickou půdu upgradované penzum nabytých zkušeností a pokusit se o formování něčeho nového.