Anna Slama, Marek Delong - Incentive 2
Vytvořeno: 25. 4. 2016 od Galerie 207

Incentive 2
Anna Slama, Marek Delong
 
kurátor: Christina Gigliotti
 
Vernisáž výstavy v pondělí 25. 4. 2016 v Galerii 207, Ateliér supermédií č. 302, UMPRUM od 18:00-21:00 
 
Prezentace autorů v úterý 26. 4. 2016 v učebně č. 413, UMPRUM, od 16:10
 
Výstava Incentive 2, připravená Annou Slama a Markem Delongem nás vysadí z nálady pokroku přímo do krajiny posthumanistického spadu.

 

EN

 

Incentive 2
Anna Slama, Marek Delong
 
curated by Christina Gigliotti
 
Opening: April 25th. from 6 - 9 pm in the SuperMedia Studio, n.302, AAAD
 
Artist presentation: April 26th. from 4:10 - 5:45 pm in classroom, n.413, AAAD
 
The exhibition Incentive 2, prepared by Anna Slama and Marek Delong ejects us out of the vehicle of progress directly into posthuman fallout.
 
Where were you when I created this world, and where will you be when it’s over? 
 
The exhibition Incentive 2, prepared by Anna Slama and Marek Delong, ejects us out of the vehicle of progress directly into posthuman fallout. In this context, the collective consciousness of never-ending anxiety, inability to “catch-up” to the present, and unremitting production of materials has finally caved in on itself, unable to support its own weight or consequences. 
 
The remains – leftover fragments of man’s technological accomplishments (or failures), now consumed by the organic substances by which we have sought to subvert and exploit, and enigmatic symbols once recognizable, once naively thought to be immanent, lain bare and waiting. The notion of anthropocentrism – the hierarchical structure by which man distances himself as a unique entity on the earth has dissipated. Creating a tension between loss and gain, the atmosphere exists as an ephemeral limbo, encompassing elements of both past and future, apocalypse and resurrection. 
 
-----
 
Marek Delong is currently living and working in Prague. Throughout his work, which includes moving image, painting, and site-specific installation, he explores topics on perspective, abandoned aesthetics, and contemporary ideologies. He has exhibited his work in solo as well as group shows in Prague, Olomouc, Brno and New York City. Delong most recently exhibited his video work Inequality (2016) as part of the Dreams That Money Can Buy project in Gallery Drdova. 
 
Anna Slama currently lives and works in Brno and partially in Prague. She is finishing her last year at FaVu VUT, and also studied in the Studio of Sculpture at UMPRUM in Prague. Her work includes moving image, ecological living sculptures, and site-specific installations. Many of her works emphasize the tension, yet at times also synthesis between man and nature. Most recently she has exhibited her work in the exhibition Apocalypse Me in Armaturka – Galerie Emila Filly, Ústí nad Labem. 

recenze výstavy od studentky ateliéru Intermediální konfrontace - Natálie Loukotové

Co v dnešní době znamená post-internetové umění nebo proč spoustu mladých umělců chtějí spadat či spadají do této kategorie? Je to o tom, že umělec je natolik podvědomě ovlivňován vizualitou současného ,,mladého,, umění, které vnímá kolem sebe nebo se vědomě snaží být součástí tohoto trendu? Je to stále natolik zajímavé nebo nás přestává bavit sledovat výstavy prezentující takové umělce, kde nacházíme shody jak v jednotné estetice tak v motivech a tématech.

Anotace napsaná v angličtině, podle vystaveného, jen usvědčuje o tom, že ji lehce lze zaměnit za jakýkoliv jiný text týkající se vlastně čehokoliv, protože těžko v dílech této stále totožné estetiky hledáme rozdíly.

Máme tu skoro vše velmi oblíbené jak v současné malbě tak i v sochařském objektu.

Na obraze nesmí chybět spirála.

Místo dříve často používaného jednorožce autor použil koníky.

Nakonec je tu i graffiti – písmo, které je oproštěné od původního významu a použité čistě jako soubor nějakých vizuálních znaků.

Na obraze druhém, se nedíváme na malebně zjednodušený usmívající se symbol, ale na jeden se spíše varovným výrazem, který nás možná vybízí k zamyšlení nebo se spíše nachází v čase, kde úsměv už nemůže existovat a není nikoho, kdo by na něj tak nahlížel.

Na podlaze se nachází dva skoro identické objekty, kde také nechybí spirála, také tu nacházíme nějaké zvířátko- tentokrát v podobě pavouka. Uvnitř písčitých kopečků je připevněna kovová spirálovitá konstrukce, přes kterou je ledabyle přehozená látka s již popsanými motivy. Přes ni autoři nainstalovali ještě od barev a nějaké tekutiny poskvrněný igelit.

Velké zklamání jsem zažila, když jsem v instalaci nenalezla žádnou silikonovou trubičku či cokoliv jiného silikonového, nebyla zde ani montážní pěna ani sádra.