Matěj Janský: Like My Pinstagram!
Vytvořeno: 13. 5. 2018 od Galerie NIKA

Matěj Janský: Like My Pinstagram!

18. 5. - 10. 6.

vernisáž 17. 5. v 18 hodin v Galerii NIKA a zároveň v Ateliéru designu nábytku a interiéru UMPRUM 

Galerie NIKA, Vestibul metra B Karlovo náměstí (směr Palackého náměstí)

 

Co vše potřebujeme vědět a co nás ovlivňuje? Je důležitější produkt nebo jeho autor? Kde je hranice mezi soukromím a self–sellingem na sociálních sítích? Projekt Matěje Janského z Ateliéru designu nábytku a interiéru na pražské UMPRUM zrcadlí fenomén zveřejňování soukromí designérů a umělců. Zaměřuje se na zpřístupňování jejich aktivit široké veřejnosti – tedy potenciálním zákazníkům – a využívání tohoto materiálu k budování a posilování vlastní značky.

 

Sociální sítě založené na obrazovém obsahu a možnosti prolinkování skrze hashtagy jsou ideální platformou pro architekty, umělce i designéry. Pokud jsou příspěvky opravdu autentické, mohou si získat oblibu laické veřejnosti. Profil tak může fungovat jako portfolio, které kromě fotografií z ateliéru a dílny či stylových záběrů z showroomů, stále častěji obsahuje i amatérské fotografie z rodinných setkání nebo dovolených. Kdo neukáže víc, ochuzuje vlastní značku a možná ztrácí i na důvěryhodnosti. Může dnes prodávající značka existovat bez stupňujícího se zveřejňování? Nahrazuje zveřejňování obsahu a aranžmá kvalitu samotných věcí?

 

Projekt Like my Pinstagram! virtuálně přenáší pozorovatele přímo mezi designéry a naopak. Živě můžete ve vestibulu metra sledovat dění v Ateliéru designu nábytku a interiéru pražské UMPRUM a nahlédnout tak na práci studentů v období klauzur. Stejně tak je sledující pod dohledem studentů. Propojení dvou světů a možnost vzájemné interakce jde na samotnou mez zpřístupňování sebe sama. Je důležitější sledující nebo sledovaný?

 

Matěj Janský studoval architekturu na FA ČVUT. V současnosti dokončuje magisterské studium na UMPRUM prací “městský herní mobiliář”, která reviduje účel dětských hřišť ve městě a nabízí hru široké veřejnosti.

 

 

Kurátorka výstavy: Tereza Škvárová