Státní doktorská zkouška - 19. 10. 2020 od 9:00
Dovolujeme si Vás pozvat na státní doktorskou zkoušku, která s ohledem na aktuální situaci s covid 19 proběhne pro veřejnost distančně.
Státní doktorskou zkoušku můžete sledovat on-line zde v pondělí 19. 10. 2020 v čase od 9:00 do 13:00.
v příloze naleznete čistopis pozvánky k přijímacímu řízení do navazujícího magisterského studijního programu Architektonická tvorba na akademický rok 2020/2021, konané distančně na UMPRUM v Praze ve dnech 29. 6. - 2. 7. 2020.
V příloze také najdete doporučený seznam pomůcek.
Zdravíme,
Studijní oddělení
v příloze naleznete čistopis pozvánky k přijímacímu řízení do magisterského studijního programu Architektonická tvorba na akademický rok 2020/2021, konané distančně na UMPRUM v Praze ve dnech 29. 6. - 2. 7. 2020.
Vyzýváme Vás, abyste nejpozději do 10. 6. 2020 doplnili přílohy k přihlášce a to především:
V příloze naleznete také informace k portfoliu pro jednotlivé ateliéry a doporučené pomůcky k přijímacímu řízení.
Zdravíme,
Studijní oddělení
Výběrové řízení na pozici
projektový specialista/projektová specialistka
Vysoká škola uměleckoprůmyslová v Praze vyhlašuje výběrové řízení na pozici projektový specialista/projektová specialistka.
Náplň práce
Ø zajištění interní agendy spojené s projekty spolupráce s aplikační sférou, tj. s komerčními firmami, státními a neziskovými organizacemi
Ø spolupráce s pedagogy a studenty UMPRUM, kteří se subjekty aplikační sféry spolupracují
Ø navazování nové spolupráce se subjekty aplikační sféry
Ø komunikace s partnery školy, řízení vztahu s klientem
Ø administrace projektů a zakázek
Ø zajištění smluvní agendy pro spolupráci s aplikační sférou, koordinace ochrany autorských práv, spolupráce s právníkem
Ø připomínkování vnitřních předpisů týkajících se spolupráce s aplikační sférou
Ø odpovědnost za řízení a dokončení zakázek a projektů včetně vedení jejich agendy a sledování jejich ekonomické udržitelnosti
Požadavky
Ø min. SŠ vzdělání s maturitou
Ø praxe v reklamních agenturách, studiích, kancelářích a společnostech působících ideálně v kreativním průmyslu
Ø anglický jazyk slovem i písmem, min. úroveň B2 (častá verbální i písemná komunikace)
Ø aktivní uživatelská znalost práce s MS Office (Word, Excel, Outlook)
Ø výborné komunikační dovednosti a ochota hledat řešení, pozitivní osobnost
Ø spolehlivost, samostatnost, pečlivost, flexibilita
Výhodou
Ø znalost akademického prostředí
Ø vysokoškolské vzdělání
Nabízíme
Ø atraktivní prostředí prestižní umělecké vysoké školy
Ø možnost zúčastnit se zdarma vybraných kulturních akcí, vernisáží, výstav apod.
Ø zajímavou práci v přátelském pracovním prostředí s lidsky kvalitními kolegy
Ø mzdu 30 – 35 tis. Kč, bonusy a odměny
Ø kurzy a školení
Ø pružnou pracovní dobu
Ø 25 dnů dovolené
Ø pracoviště v centru Prahy (výborná dopravní dostupnost MHD – zastávka Staroměstská)
Ø pracovní poměr na dobu určitou
Ø nástup srpen 2020
V případě zájmu neváhejte s odpovědí a zašlete svůj strukturovaný životopis (Curriculum Vitae) společně
s motivačním dopisem personálnímu oddělení UMPRUM, k rukám Mgr. Ester Oehmové, ester.oehmova@vsup.cz, nejpozději do 20. května 2020.
V případě velkého zájmu si vyhrazujeme právo kontaktovat pouze ty uchazeče, kteří splňují podmínky pro pozvání k osobnímu pohovoru. Zasláním přihlášky do výběrového řízení uchazeč/ka souhlasí s poskytnutím osobních údajů za účelem archivace po dobu 3 let.
Výběrové řízení na pozici
grantový specialista/grantová specialistka
Vysoká škola uměleckoprůmyslová v Praze vyhlašuje výběrové řízení na pozici grantový specialista/grantová specialistka.
Náplň práce
Ø organizace interních grantových soutěží pro akademické pracovníky a studenty škol
Ø vyhledávání grantových příležitostí u tuzemských i zahraničních poskytovatelů
Ø administrativní asistence při přípravě a řešení projektů
Ø agenda spojená s metodikou hodnocení výzkumných organizací
Ø evidence a analytické statistiky týkající se vědecké a výzkumné činnosti školy
Ø podíl na přípravě projektů OP VVV
Požadavky
Ø SŠ vzdělání s maturitou a min. 8 let praxe nebo VŠ vzdělání a min. 3 roky praxe
Ø zkušenosti s problematikou administrativy grantů a výzkumných projektů
Ø anglický jazyk slovem i písmem, min. úroveň B2 (častá verbální i písemná komunikace)
Ø aktivní uživatelská znalost práce s MS Office (Word, Excel, Outlook)
Ø výborné komunikační dovednosti a ochota hledat řešení
Ø spolehlivost, samostatnost, pečlivost, flexibilita
Ø pozitivní osobnost
Výhodou
Ø znalost akademického prostředí
Nabízíme
Ø atraktivní prostředí prestižní umělecké vysoké školy
Ø možnost zúčastnit se zdarma vybraných kulturních akcí, vernisáží, výstav apod.
Ø zajímavou práci v přátelském pracovním prostředí s lidsky kvalitními kolegy
Ø mzdu 30 – 35 tis. Kč, bonusy a odměny
Ø kurzy a školení
Ø pružnou pracovní dobu
Ø 25 dnů dovolené
Ø pracoviště v centru Prahy (výborná dopravní dostupnost MHD – zastávka Staroměstská)
Ø pracovní poměr na dobu určitou s následným prodloužením na dobu neurčitou
Ø nástup dohodou
V případě zájmu neváhejte s odpovědí a zašlete svůj strukturovaný životopis (Curriculum Vitae) společně s motivačním dopisem personálnímu oddělení UMPRUM, k rukám Mgr. Ester Oehmové, ester.oehmova@vsup.cz, nejpozději do 11. května 2020.
V případě velkého zájmu si vyhrazujeme právo kontaktovat pouze ty uchazeče, kteří splňují podmínky pro pozvání k osobnímu pohovoru.
Zasláním přihlášky do výběrového řízení uchazeč/ka souhlasí s poskytnutím osobních údajů za účelem archivace po dobu 3 let.
V níže uvedených dokumentech naleznou uchazeči informace k průběhu přijímacího řízení pro jednotlivé studijní programy. Upozorňujeme uchazeče, že v uvedených dokumentech jsou evidování pod čísly přihlášek, pro rychlé vyhledání konkrétního uchazeče (konkrétního čísla přihlášky) doporučujeme použít funkci CTRL + F.
Grantová komise UMPRUM projednala na svém zasedání dne 3. 2. 2020 projekty předložené do Studentské grantové soutěže pro rok 2020. Plnou nebo částečnou finanční podporu získalo 22 předložených projektů.
Seznam schválených projektů najdete v přiloženém dokumentu. Úspěšní žadatelé budou v nejbližší době kontaktováni Oddělením vědy a rozvoje.
Všem uchazečům děkujeme za účast v soutěži!
Dne 4. 2. 2020 proběhlo hodnocení projektů přihlášených do Akademické grantové soutěže UMPRUM. Podpořeno bylo celkem 22 projektů. Výsledky jsou k dispozici v přiložené tabulce.
Všem žadatelům děkujeme za účast v soutěži!
Jakub Choma (*1995), student 4. ročníku ateliéru malby je finalistou Ceny Jindřicha Chalupeckého 2020, gratulujeme !
Dražba knih studentů Ateliéru ilustrace a grafiky
HOBIT aneb Cesta tam a zase zpátky
15. 12. 2019 od 14 hodin
Studio ALTA, Osadní 6, Praha
Ateliér ilustrace a grafiky UMPRUM pořádá dražbu autorských knih Hobit, které studenti vytvořili v minulém semestru. Jedná se o jedinečnou sérii ručně vázaných a bohatě ilustrovaných knih. Akce se koná v rámci knižního jarmarku Knihex 9½
- startovací cena každé knihy - 1000,- Kč / minimální cena příhozu - 100,- Kč
- od každého autora bude vydražen pouze 1 kus
- pro zájemce mimo Prahu bude uskutečněn livestream
Další informace: https://www.facebook.com/events/2535575509995453/
Více informací najdete zde:
Srdečně zveme na den otevřených dveří, kerý se uskuteční 18.10.2019. V dopoledních hodinách mají uchazeči možnost nahlédnout do našeho atelieru, konzultovat své práce a v odpoledních hodinách od 14h zveme na prezentaci, kde se představí vedení našeho atelieru. Těšíme se!**
18.10. proběhne Den otevřených dveří na UMPRUM a my Vás tak srdečně zveme i na návštěvu našeho Ateliéru fotografie, kde se můžete seznámit s našimi studenty a pedagogy i jejich pracemi. Konzultace budou možné od 10 do 2 a od 3 do 6 hodin.
20. září se koná velká celosvětová stávka na podporu požadavků studujících, aby se politické reprezentace věnovaly otázkám záchrany klimatu s větší vážností.
Ke stávce se připojuje i Vysoká škola uměleckoprůmyslová v Praze.
studentka Maria Kovtun vystavuje na výstavě Cold Prey v New Yorku, gratulujeme !
více na:
https://tzvetnik.online/article/cold-prey-new-york
· samostatně zpracovává a vede personální agendu zaměstnanců školy (příprava pracovněprávních dokumentů, vedení osobních spisů zaměstnanců);
· poskytuje pracovněprávní poradenství včetně řešení grantových záležitostí (např. CRP, OP VVV, GAČR, NAKI);
· vyřizuje agendu spojenou se zaměstnáváním cizinců (personální a mzdové poradenství);
· zpracovává podklady pro mzdovou účetní (mimořádné odměny, odměny z dohod atd.);
· kontroluje a dohlíží nad zpracováním mezd;
· zajišťuje kompletní nábor a výběr zaměstnanců pro akademické i neakademické pozice (od jeho zveřejnění až po závěrečné vyrozumění jednotlivým uchazečům);
· vyřizuje agendu spojenou s poskytovatelem pracovnělékařských služeb (kategorizace prací, komunikace s poskytovatelem pracovnělékařských služeb, kontrola faktur);
· zpracovává všechny statistické výkazy týkající se personální a mzdové oblasti školy požadované příslušnými státními orgány (MŠMT, MK, ČSÚ apod.);
· provádí rozborové činnosti dle požadavků vedení školy;
· řídí práci mzdové účetní a personalistky;
· úzce spolupracuje s vedením školy a ostatními odděleními.
· VŠ vzdělání, min. 3 roky praxe na stejné nebo obdobné pozici (zaměření na oblast lidských zdrojů výhodou);
· aktivní uživatelská znalost práce s MS Office (Word, Excel, Outlook);
· znalost akademického prostředí výhodou.
· práci na plný úvazek;
· atraktivní prostředí prestižní umělecké vysoké školy;
· zajímavou práci v příjemném prostředí menšího kolektivu;
· placené kurzy a školení;
· pracoviště v centru Prahy (výborná dopravní dostupnost metrem, tramvají i autobusem – zastávka Staroměstská);
· 25 dnů dovolené.
· ihned
V případě zájmu neváhejte s odpovědí a zašlete svůj strukturovaný životopis společně s motivačním dopisem k rukám vedoucí personálního oddělení – Ing. Jana Hubičková, MBA (hubickova@vsup.cz) do 18. 9. 2019.
Vyhrazujeme si právo kontaktovat pouze ty uchazeče, kteří postoupí do druhého kola výběrového řízení. Zasláním přihlášky do výběrového řízení uchazeč/ka souhlasí s poskytnutím osobních údajů za účelem archivace po dobu 3 let.
Fulbrightova komise nabízí stipendia pro postgraduální studium a výzkum v USA.
Fulbrightovo postgradualní stipendium je určeno studentům, kteří dokončili bakalářské studium a jsou v magisterském nebo doktorském stupni studia. Stipendium je určeno na výzkumné a studijní pobyty na libovolné akreditované americké univerzitě, a to v rozmezí 4-9 měsíců. Uzávěrka na akademický rok 2020-21 je 1. září 2019 a nově byla zavedena uzávěrka 1. 2. 2020, která je však jen na výzkumné pobyty (nikoli pro žadatele, kteři v USA chtějí studovat celé degree). Toto stipendium obvykle využívají studenti k výzkumným pobytům spojených s jejich diplomovou prací či disertací.
Více informací naleznete v přiloženém dokumentu či na webových stránkách Fulbrightovy komise.
Fulbrightova komise nabízí stipendia pro vědecké pracovníky a přednášející pro pobyty v USA na akademický rok 2020/2021.
1. Fulbrightovo stipendium
pro vědecké pracovníky a přednášející z ČR ve všech oborech s výjimkou klinické medicíny. Podmínkou je titul Ph.D., předchozí úspěšná výzkumná a/nebo pedagogická činnost, dobrá znalost angličtiny, kvalitní výzkumný projekt a pozvání z USA. Pravidelná uzávěrka přihlášek je 1. listopadu na následující akademický rok. Stipendium je poskytováno na dobu tří až deseti měsíců podle potřeb žadatele.
Více informací o Fulbrightově stipendiu naleznete zde.
2. Fulbright-Masarykovo stipendium
pro ty zástupce akademické obce v ČR, kteří jsou kromě svého úzkého odborného zaměření činní také v akademickém a veřejném životě (v akademickém senátu, v neziskové organizaci, v místní samosprávě apod.). Stipendium pro všechny obory (s výjimkou klinické medicíny) se uděluje ve třech kategoriích:
A. juniorské - pro mladé vědecké pracovníky na počátku vědecké kariéry před dosažením titulu Ph.D.;
B. postdoktorské - pro vědce, kteří získali Ph.D. maximálně před 5 lety k datu uzávěrky přihlášek;
C. seniorské - pro pokročilé vědecké pracovníky s titulem Ph.D. získaným před více než 5 lety či jeho starším ekvivalentem nebo v případě lékařských oborů 2. atestací či osvědčením o zdravotnické způsobilosti dle zákona 95/2004Sb.
Podmínkou je kromě výše uvedené mimoakademické činnosti předchozí úspěšná výzkumná a/nebo pedagogická činnost, dobrá znalost angličtiny, kvalitní výzkumný projekt a pozvání z USA. Pravidelná uzávěrka přihlášek je 1. listopadu na následující akademický rok. Stipendium je poskytováno na dobu tří až deseti měsíců podle potřeb žadatele.
Více informací o Fulbright-Masarykově stipendiu naleznete zde.
Stipendisté z USA na univerzitách a výzkumných pracovištích v ČR v r. 2020/2021
1. Pracovníci univerzit a akademických pracovišť v ČR mohou ve svých kurzech a seminářích využít pobytu přednášejících a vědců z USA, kteří každoročně v ČR jeden či dva semestry přednášejí či se věnují výzkumu v rámci Fulbrightova programu a jejichž aktualizovaný seznam je umístěn na webové stránce Fulbrightovy komise. Usilujeme o to, aby pobyt našich stipendistů v ČR byl co nejintenzivněji využit. Proto velmi rádi zprostředkujeme kontakt, pokud by byl některý ze stipendistů pro příležitostnou přednášku na univerzitním či akademickém pracovišti v ČR vhodný. V rámci mezistátní výměny je možné pozvat i stipendisty, kteří působí jako stipendisté Fulbrightova programu v jiné evropské zemi; jejich seznam spolu s informací, jak postupovat v případě pozvání, je dostupný zde. Hostitelské pracoviště v ČR hradí svému hostu pouze ubytování, cestovné je hrazeno Fulbrightovou komisí.
2. Pokud má univerzita v ČR na dobu jednoho či dvou semestrů zájem o konkrétního přednášejícího z USA, který by byl ochoten i schopen jejímu zájmu vyhovět, musí tento americký zájemce včas o Fulbrightovo stipendium požádat. Uzávěrky pro americké vědce a přednášející jsou vždy 1. srpna na následující akademický rok. Podrobnosti naleznete zde.
3. Vedle výše uvedeného dlouhodobého stipendijního programu pro americké přednášející je možné využít Fulbright Specialist Program pro krátkodobé hostování specialisty z USA (v rozsahu 2 až 6 týdnů) v oborech (nikoliv vylučně): americká studia, antropologie/archeologie, biologie, ekonomie, fyzika, chemie, informační technologie, knihovnictví, matematika, mediace a řešení konfliktů, městské plánování, ochrana zdraví, ochrana životního prostředí, pedagogika, podnikový management, politologie/veřejná správa, právo, sociologie a sociální práce, technické vědy, zemědělství, žurnalistika a komunikace. Podmínka a detaily programu jsou zde. Hostitelské pracoviště v ČR hradí svému hostu ubytování, stravování a případně místní dopravu. Honorář a náklady na cestovné, tedy především letenky, hradí americká strana. Tento program je mimořádně vhodný zejména pro navázání nových kontaktů v oborech a na pracovištích, kde k tomu dosud nebyla příležitost. Program není určen k individuální spolupráci na výzkumných projektech. Lze požádat jmenovitě o určitého odborníka z USA nebo obecně o zástupce určitého oboru.
Uzávěrka přihlášek je 30.září na pobyty v roce 2020.
Rektor Vysoké školy uměleckoprůmyslové v Praze se sídlem v Praze 1, nám. Jana Palacha 80, vypisuje v souladu se zněním § 77 Zákona č. 111/1998 Sb. O vysokých školách a o změně a doplnění dalších zákonů i platným vnitřním předpisem výběrové řízení na místo akademického pracovníka:
Docenta/odborného asistenta Katedry teorie a dějin umění se zaměřením na didaktiku a teorii výtvarné výchovy
Kvalifikační předpoklady:
· VŠ vzdělání (minimálně magisterský stupeň) – učitelství výtvarné výchovy nebo příbuzný obor;
· vědecká hodnost Ph.D.;
· vědecko-výzkumná a publikační činnost;
· min. 3 roky pedagogické praxe;
· aktivní znalost anglického jazyka (případě jiného světového jazyka).
Písemné přihlášky s následujícími přílohami:
· úředně ověřené kopie dokladů o nejvyšším dosaženém vzdělání, případě dosažených vědeckých hodnostech;
· strukturovaný životopis;
· motivační dopis;
· přehled vědecko-výzkumné a publikační činnosti – zaslat elektronicky, příp. v tištěné podobě;
· doklad o předešlém pedagogickém působení a / nebo odborné praxi;
· kontaktní údaje.
Zašlete / odevzdejte nejpozději do 15. 4. 2019 na adresu Vysoké školy uměleckoprůmyslové v Praze k rukám vedoucí personálního oddělení – Ing. Jana Hubičková, MBA (hubickova@vsup.cz).
Předpokládaný nástup:
1. 9. 2019 na zkrácený úvazek 0,5
Zasláním přihlášky do výběrového řízení uchazeč/ka souhlasí s poskytnutím osobních údajů za účelem archivace po dobu 3 let.
Průběh výběrového řízení:
První kolo výběrového řízení proběhne distančním způsobem do 23. 4. 2019. Platné přihlášky budou posouzeny odbornou komisí jmenovanou rektorem a budou vybráni uchazeči, kteří budou pozváni do druhého prezenčního kola k pohovoru, ve kterém komisi stručně představí svou koncepci působení na KTDU. Po prezentaci uchazeče bude následovat diskuze s odbornou komisí.
Konečné výsledky výběrového řízení budou oznámeny jednotlivým uchazečům nejpozději
do 20. 5. 2019.
Rektor Vysoké školy uměleckoprůmyslové v Praze se sídlem v Praze 1, nám. Jana Palacha 80, vypisuje v souladu se zněním § 77 Zákona č. 111/1998 Sb. O vysokých školách a o změně a doplnění dalších zákonů i platným vnitřním předpisem výběrové řízení na místo akademického pracovníka:
Odborného asistenta/asistentky Katedry teorie a dějin umění se zaměřením na moderní
a současné umění, architekturu nebo design
Kvalifikační předpoklady:
· VŠ vzdělání (minimálně magisterský stupeň) – dějiny umění případně příbuzné obory;
· vědecká hodnost Ph.D.;
· vědecko-výzkumná a publikační činnost;
· praxe v oblasti umělecké kritiky;
· aktivní znalost anglického jazyka (případě jiného světového jazyka).
Písemné přihlášky s následujícími přílohami:
· úředně ověřené kopie dokladů o nejvyšším dosaženém vzdělání, případě dosažených vědeckých hodnostech;
· strukturovaný životopis;
· motivační dopis;
· přehled vědecko-výzkumné a publikační činnosti – zaslat elektronicky, příp. v tištěné podobě;
· doklad o odborné praxi vítán;
· kontaktní údaje.
Zašlete / odevzdejte nejpozději do 15. 4. 2019 na adresu Vysoké školy uměleckoprůmyslové v Praze k rukám vedoucí personálního oddělení – Ing. Jana Hubičková, MBA (hubickova@vsup.cz).
Předpokládaný nástup:
1. 9. 2019 na plný úvazek
Zasláním přihlášky do výběrového řízení uchazeč/uchazečka souhlasí s poskytnutím osobních údajů za účelem archivace po dobu 3 let.
Průběh výběrového řízení:
První kolo výběrového řízení proběhne distančním způsobem do 23. 4. 2019. Platné přihlášky budou posouzeny odbornou komisí jmenovanou rektorem a budou vybráni uchazeči, kteří budou pozváni do druhého prezenčního kola k pohovoru, ve kterém komisi stručně představí svou koncepci působení na KTDU. Po prezentaci uchazeče bude následovat diskuze s odbornou komisí.
Konečné výsledky výběrového řízení budou oznámeny jednotlivým uchazečům nejpozději
do 20. 5. 2019.
Zveme všechny uchazeče o studium v Ateliéru fotografie, na katedře volného umění, k veřejným konzultacím, které proběhnou 15.11. od 13:00 do 15:00 v místnosti 405.
Pro více informací na tíme příjmacího řízení se prosím podívejte zde.
TINNITUS
9. 11. – 18. 11. 2018
Výstava POKOJE
Kampus Hybernská, Hybernská 4, Praha 1
Žanera Reková z Ateliéru malby a Matěj Bílek, student ateliéru sochařství společně připravili pro přehlídku POKOJE instalaci kombinující sochy a videa. Ta se zabývá tématem lidské přizpůsobivosti a otázkou možného posunu hranic mezi lidskou a zvířecí civilizací.
„Chci vám totiž vypravovat celý příběh. Není tak zvláštní, víte. Četl jste přece jako dítě Kiplingovu Knihu džunglí? Připadal vám Mowgli nějak zvláštní? V Indii se často stává, že lidé pohodí z hladu svoje děti v džungli a zvířata je někdy vychovají místo nich. Někdy dokonce i lvi. V Bombaji prý před třemi léty objevili lvího muže, který vydržel v zajetí několik měsíců. Podle zpráv z Aleppa tam přivedli kočovníci před dvěma měsíci gazelího muže, který se živil s gazelím stádem několik let, spásal trávu a zachraňoval se před pronásledovateli velkými skoky. A kdoví, co se děje v Africe, kde jednotlivé kmeny nezaznamenávají počet svých příslušníků, kteří se ztratili v džungli? Člověk se snadno přizpůsobuje. A jestliže se dokáže přizpůsobit naší současné civilizaci, proč by se nedovedl přizpůsobit civilizaci třeba medvědí, jestliže se v ní narodí a je v ní od malička vychováván? ...“
Fulbrightovo stipendium pro pracovníky neziskovek
Dobrý den,
v příloze najdete informace o stipendiu, které Fulbrightova komise vypisuje jiz 10 let. Stipendium je určeno pracovníkům neziskových organizací, kteří by do USA rádi vyjeli získat další znalosti a dovednosti u americké neziskové organizace (či univerzity), která se daným tématem zabývá. Stipendium pokrývá všechny náklady spojené s pobytem v USA na dobu 3-5 měsíců, letenku, pojištění a vízum.
K 1. listopadu 2018 musí zájemce vyplnit stručný registrační formulář, v němž nastíní svůj projekt a zašle nám profesní životopis. Rádi s Vámi proveditelnost projektu budeme konzultovat.
Prosime o sdileni informaci o stipendiu pripadnym zajemcum z neziskovych organizaci.
S pozdravem
Andrea Semancová
--
Andrea Semancova
Program Officer
The J. William Fulbright Commission
Karmelitska 17, 118 00 Prague 1, Czech Republic
Tel.: +420 222 718 452
www.fulbright.cz
GAFU OPEN CALL 2019
Fakulta umění Ostravské univerzity vyhlašuje výběrové řízení na pozici kurátora galerie GAFU pro rok 2019. Výzva je určená českým i zahraničním kurátorům, kteří jsou ochotni zprostředkovat dialog mezi studenty FU a představiteli aktuální domácí či zahraniční výtvarné scény. Prostor mají individuální i kolektivní projekty, jejichž ambicí je reflektovat současné výtvarné i společenské dění, jakož i ty, které deklarují snahu překračovat zaběhané zvyky ve výtvarném i školském provozu.
Požadavky:
• realizace 4. koncepčně sevřených výstavních projektů + 1. výstava diplomových prací absolventů FU • zasazení tvorby studentů a absolventu FU do širšího výtvarného kontextu • schopnost kurátorského i manažerského vedení výstavy • vyhotovení kurátorských textů • organizace doprovodných akci – komentované prohlídky, diskusní panely, konference apod.
Fakulta umění poskytuje:
• prostor o výměře 130 m2
• autorský honorář
• základní zázemí pro instalaci
• finanční krytí nákladů do max výše 30 000,-. na jeden výstavní projekt • tisk kurátorských textů o výstavě v českém a anglickém jazyce včetně překladu • základní PR (TZ, propagace v médiích, tištěné programy, sociální sítě
apod.)
Požadavky pro přijetí žádosti:
1/ Obsah
• viz přihláška
2/ Podání
• žádosti zasílejte elektronicky do 30. 10. 2018 (včetně) na mail:
leona.pavlikova@osu.cz a tomas.knoflicek@osu.cz
• do předmětu emailu uvádějte „jméno žadatele – GAFU – OPEN CALL2019“.
Upozornění:
Přihlášky, které nesplní výše popsané požadavky anebo budou zaslány po termínu 30. 10. 2018 nebudou přijaty k posouzení.
Případné doplňující dotazy zasílejte na e-mail: tomas.knoflicek@osu.cz
Komise:
Projekty budou posuzovány galerijní radou GAFU.
Zveřejnění výsledků:
Výsledky výzvy budou zveřejněny na webových stránkách Fakulty umění a na
sociálních sítích nejpozději do 5. 11. 2018.
Galerie nezaručuje informování všech žadatelů formou osobního emailu.
PŘÍLOHY:
Přihláška projektu pro GAFU na rok 2019
Jméno a příjmení uchazeče:
Dosažené vzdělání:
Výběr z dosavadní kurátorské činnosti:
Kurátorský záměr (1800-5400 znaků):
Datum:
Alexandra Bočková
International Affairs officer
Marketing / PR / Production
Faculty of Fine Arts
University of Ostrava
Podlahova 3
70900 Ostrava
Czech Republic
Office phone: +420 597 092 907
Mobile phone: +420 731 675 904
Srdečně zveme na den otevřených dveří v atelieru A2, který proběhne 26.10.2018!
V dopoledních hodinách prijďte nahlédnout do bežných konzultací studentů a občerstvit se v našem baru. V 16 hod proběhne úvodní řeč Ivana Kroupy a Jany Moravcové, kteří představí práci v našem ateliéru.
Nebude chybět ani koncert ateliérové kapelky! Těšíme se***
Pracovník památkového odboru Arcibiskupství olomouckého, zaměstnaný na plný pracovní úvazek
Požadavky:
- vysokoškolské vzdělání v oboru dějiny umění - kunsthistorie, 3 roky praxe
- orientace v oboru - oblasti památkové péče a ochrany movitého historického fondu - údržba a restaurování uměleckých děl, obnova památkových objektů
- znalost práce na PC (MS Word, MS Excel, Pohoda), pořizování fotodokumentace a popisu uměleckých děl
- aktivní znalost angličtiny
- znalost Památkového zákona č. 20/1987 Sb.
- Řidičský průkaz skupiny B
- Spolehlivost, samostatnost a schopnost pružně řešit problémy, práce v týmu, komunikativnost a kultivované vystupování
- morální kredit a bezúhonnost
- znalost církevního prostředí, křesťanská životní orientace a praxe výhodou
Náplň práce:
Památkář Arcibiskupství olomouckého
- kontakt s Ministerstvem kultury ČR – Odborem ochrany movitého kulturního dědictví, muzeí a galerií včetně spolupráce s MKČR a s Policií ČR při získávání a vyhledávání zcizených movitých předmětů z ČR a z ciziny, evidence krádeží olomoucké arcidiecéze
- práce s databází PSEUD
- koordinace akcí s pilotním pracovištěm Integrovaného systému ochrany movitého kulturního dědictví /ISO/ při Arcibiskupství pražském a s ostatními Diecézními konzervátorskými centry při ostatních biskupstvích
- koordinace a spolupráce s Národními památkovými ústavy –územními odbornými pracovišti na základě smluv s MKČR a ČBK, práce s databází ArtGuard
- poradenská činnost pro AO a farnosti Arcidiecéze olomoucké v oblasti památkové péče a ochrany movitého historického fondu
- sledovat granty, nadace a fondy obnovy památek v České republice a získávat finanční prostředky pro drobnější akce záchrany movitých památek v Arcidiecézi olomoucké
- památkový dohled nad údržbou a restaurováním movitého mobiliáře olomoucké arcidiecéze včetně pomoci s podávání žádostí o dotace, s vedením příslušné agendy a poradenské činnosti farnostem
- památkový dohled nad restaurováním a údržbou mobiliáře a sbírkových předmětů Arcibiskupství olomouckého
- spolupráce s pracovišti NPÚ
- převedení inventáře movitých památkových a uměleckých předmětů v majetku AO do programu Pohoda - pořízení či doplnění fotodokumentace včetně pořízení základních údajů o předmětu, inventarizace
- komunikace a spolupráce mezi AZZ v Kroměříži a MUO-AMK v Kroměříži
- komunikace a spolupráce mezi MUO - AMO v Olomouci
- agenda kolem zápůjček movitého mobiliáře AO včetně vypracování smluv o výpůjčce
- vyřizování běžné administrativní agendy Oddělení památkové péče AO včetně vydávání povolení
Místo výkonu práce (pracoviště): Olomouc, Wurmova č. 9
Nástup: Nástup možný od 1. 9. 2018 nebo dle dohody, celý pracovní úvazek 40 hod./týdně, nástupní plat podle vzdělání a praxe 19 - 21 tis, po zapracování 23 tis. Zaměstnancům jsou poskytovány stravenky, dovolená v délce 5 týdnů.
Bližší informace podá Mgr. Alena Jemelková – vedoucí památkového oddělení na telefonu 587 405 435. S vybranými zájemci bude uskutečněn osobní pohovor.
Přihlášky k výběrovému řízení včetně životopisu, kopií dokladů o vzdělání, výpisem z trestního rejstříku a motivačního dopisu posílejte do 24. 8. 2018, a to na e-mail: jemelkova@arcibol.cz bohacikova@arcibol.cz
Vyhlašovatel si vyhrazuje právo zrušit toto výběrové řízení kdykoliv v jeho průběhu bez udání důvodu.
Zasláním životopisu uchazeč uděluje souhlas se zpracováním poskytnutých osobních údajů ve smyslu Zákona č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, pro účely příslušného výběrového řízení.
Vysoká škola uměleckoprůmyslová v Praze vypisuje v rámci prezenčního bakalářského studia přijímací řízení do nového ateliéru na Katedře grafiky – Ateliéru fotografie II.
Ateliér fotografie II je prostor pro novou generaci talentů s touhou po inovaci vizuálního světa. Je to prostor určený pro mezioborovou a mezigenerační diskusi. Platforma pro zkoumání procesu komunikace obrazu ve světě umění, designu a módy.
Navazující magisterské studium (N8206) – studijní obor: Grafika a vizuální komunikace, Ateliér fotografie II - pouze prezenční forma
Uchazeči se mohou přihlásit výhradně prostřednictvím elektronické přihlášky, která je na webových stránkách VŠUP v Praze (www.vsup.cz). Podrobné informace a pokyny pro vyplnění a odeslání elektronické přihlášky naleznou uchazeči tamtéž.
Poslední termín pro podání přihlášky (otisk poštovního razítka nebo osobně na podatelně VŠUP v úředních hodinách) je 21. 5. 2018.
Přihlášky ke studiu a portfolia lze odevzdat také osobně na adrese školy v podatelně - 1. patro, dveře č. 101.
Úřední hodiny podatelny:
Po - Čt 9:00- 12:00, 13:00 -15:30 hodin
Pá 9:00 -13:00 hodin
Kontakt na podatelnu: 251 098 234, podatelna@vsup.cz
Poplatek za přijímací řízení ve výši 500,- Kč (při platbách ze zahraničí musí být tato částka dosažena po odečtení všech poplatků) musí být uhrazen na účet VŠUP před odesláním přihlášky.
Bankovní spojení a údaje
Název banky: Komerční banka a.s.
Číslo účtu: 19-5599810247 / 0100
Konstantní symbol: 558
Variabilní symbol: 401
Specifický symbol: <číslo přihlášky>
IBAN: CZ1401000000195599810247
Swift kód: KOMBCZPP
Platby složenkou se nepřijímají!
V případě vkladu na účet (na pobočce KB), uveďte jméno a příjmení uchazeče a číslo přihlášky.
Adresa pro zaslání přihlášky s přílohami:
Vysoká škola uměleckoprůmyslová v Praze
Studijní oddělení
náměstí Jana Palacha 80
116 93 Praha 1
Požadavky na uchazeče:
Povinné přílohy elektronické přihlášky, jejíž tištěná - podepsaná kopie musí být spolu s přílohami odeslána poštou (doporučeně) do 21. 5. 2018, bez kterých nebude přihláška zařazena do přijímacího řízení, jsou:
Průběh přijímacího řízení
Přijímací řízení se zahajuje doručením platné přihlášky s předepsanými povinnými přílohami do výše uvedeného data (osobně na podatelnu školy v úředních hodinách, nebo poštou).
Na základě platné přihlášky obdrží uchazeč doporučeně písemnou pozvánku do druhého kola talentových zkoušek s uvedením podrobností o čase, místnosti, pomůckách, průběhu aj. na jím uvedenou kontaktní adresu (v případě, že nebude uvedena kontaktní adresa, bude pozvánka odeslána na adresu trvalého bydliště).
Talentové zkoušky probíhají ve dvou kolech.
První kolo probíhá distančně dne 29. 5. 2018. V průběhu tohoto kola je hodnoceno portfolio uchazeče s životopisem i ostatní podklady, které jsou povinnými přílohami přihlášky. Uchazeč je hodnocen známkou i body, které jsou zaznamenány do protokolu a schváleny ateliérovou komisí:
Pro postup do druhého kola je nutné, aby uchazeč dosáhl nejméně 7 bodů.
Druhé kolo probíhá prezenčně v termínu 13. 6. - 14. 6. 2018 (náhradní termín není vypsán) podle požadavků vedení ateliéru. Výsledky z druhého kola jsou hodnoceny katedrovou komisí známkou i body (stupnice – viz první kolo), které jsou zaznamenány do protokolu.
Požadavky na portfolio:
Výběr prací vlastní autorské tvorby spolu s povinnou textovou explikací v rozsahu 20 – 30 fotografií (digitální tisk, C-print nebo analogová zvětšenina maximálně do formátu 70x100 cm, doporučená velikost 24x30). V případě prezentace výstav, videoinstalace a jiných realizací, můžou být tyto i v elektronické podobě ve formátu pdf, .mp4, mp3 na CD/DVD. Součástí portfolia může být i autorská kniha, katalog - pouze ve fyzické podobě. Součástí portfolia je 1 ks autoportrétu.
Desky, obálky, atd. s výběrem prací je nutné viditelně označit jmenovkou.
Pomůcky pro zpracování výtvarných úkolů I. a II. kola talentových zkoušek
Digitální fotoaparát, stativ, tužky černé i barevné, fixy, lepicí páska, nůžky, lepidlo, pravítko, barevné papíry.
Přijetí ke studiu
O konečném přijetí uchazeče ke studiu rozhoduje rektor VŠUP na základě doporučení katedrové komise, jejímiž členy jsou vedoucí Katedry grafiky, Kolegium rektora a vedoucí příslušného ateliéru.
Nejvyšší počet přijímaných studentů v navazujícím magisterském studijním programu jsou 4 uchazeči.
Celkový počet přijatých uchazečů závisí také na limitních počtech studentů v prvním ročníku stanovených MŠMT i na volné kapacitě jednotlivých ateliérů. O výsledku přijímacího řízení bude uchazeč vyrozuměn písemnou formou (doporučeným dopisem) na kontaktní adresu nebo adresu trvalého bydliště.
Vysoká škola uměleckoprůmyslová v Praze vypisuje v rámci prezenčního bakalářského studia přijímací řízení do nového ateliéru na Katedře grafiky – Ateliéru fotografie II.
Ateliér fotografie II je prostor pro novou generaci talentů s touhou po inovaci vizuálního světa. Je to prostor určený pro mezioborovou a mezigenerační diskusi. Platforma pro zkoumání procesu komunikace obrazu ve světě umění, designu a módy.
Bakalářské studium (B8206) - studijní obor: Grafika a vizuální komunikace, Ateliér fotografie II
Uchazeči se mohou přihlásit výhradně prostřednictvím elektronické přihlášky, která je na webových stránkách VŠUP v Praze (www.vsup.cz). Podrobné pokyny pro vyplnění a odeslání elektronické přihlášky naleznou uchazeči tamtéž.
Poslední termín pro podání přihlášky (otisk poštovního razítka nebo osobně na podatelně VŠUP v úředních hodinách) je 21. 5. 2018.
Přihlášky ke studiu a portfolia lze odevzdat také osobně na adrese školy v podatelně - 1. patro, dveře č. 101.
Úřední hodiny podatelny:
Po - Čt 9:00- 12:00, 13:00 -15:30 hodin
Pá 9:00 -13:00 hodin
Kontakt na podatelnu: 251 098 234, podatelna@vsup.cz
Poplatek za přijímací řízení ve výši 500,- Kč (při platbách ze zahraničí musí být tato částka dosažena po odečtení všech poplatků) musí být uhrazen na účet VŠUP před odesláním přihlášky.
Bankovní spojení a údaje
Název banky: Komerční banka a.s.
Číslo účtu: 19-5599810247 / 0100
Konstantní symbol: 558
Variabilní symbol: 401
Specifický symbol: <číslo přihlášky>
IBAN: CZ1401000000195599810247
Swift kód: KOMBCZPP
Platby složenkou se nepřijímají! V případě vkladu na účet (na pobočce KB), uveďte jméno a příjmení uchazeče a číslo přihlášky.
Adresa pro zaslání přihlášky s přílohami:
Vysoká škola uměleckoprůmyslová v Praze
Studijní oddělení
náměstí Jana Palacha 80
116 93 Praha 1
Požadavky na uchazeče:
Povinné přílohy elektronické přihlášky, jejíž tištěná - podepsaná kopie musí být spolu s přílohami odeslána poštou (doporučeně) do 21. 5. 2018, bez kterých nebude přihláška zařazena do přijímacího řízení, jsou:
Průběh přijímacího řízení
Přijímací řízení se zahajuje doručením platné přihlášky s předepsanými povinnými přílohami do výše uvedeného data (osobně na podatelnu školy v úředních hodinách, nebo poštou).
Na základě platné přihlášky obdrží uchazeč doporučeně písemnou pozvánku k talentovým zkouškám s uvedením podrobností o čase, místnosti, pomůckách, průběhu aj. na jím uvedenou kontaktní adresu (v případě, že nebude uvedena kontaktní adresa, bude pozvánka odeslána na adresu trvalého bydliště).
Talentové zkoušky probíhají ve dvou kolech:
První kolo:
První kolo probíhá prezenčně v termínu 11. 6. 2018 (náhradní termín není vypsán). V průběhu tohoto kola odevzdá uchazeč k posouzení portfolio svých prací v požadované skladbě i formátu a je mu zadán půldenní výtvarný úkol. Obojí hodnotí ateliérová komise. Hodnocení je pouze dvoustupňové (uspěl, neuspěl). Výtvarná úloha i portfolio jsou hodnoceny odděleně. Pouze pokud je uchazeč hodnocen v obou případech stupněm uspěl, postupuje do druhého kola.
Druhé kolo:
Druhé kolo probíhá prezenčně v termínu 12. 6. - 15. 6. 2018 (náhradní termín není vypsán). Tato část přijímacího řízení je zahájena testem z dějin umění a celkového kulturního přehledu - doporučená literatura: Ernst Hans Gombrich - Příběh umění, vyd. nakl. Argo v r. 2006 (publikace je též dostupná v anglické verzi), vzorový test k nalezení níže. Dále je posuzováno portfolio uchazeče, výsledky výtvarných úloh zpracovávaných v průběhu tří dní i jeho předpoklady pro studium zvoleného oboru, které jsou ověřovány během pohovorů s vedením ateliéru. Uchazeč je hodnocen katedrovou komisí známkou i body, které jsou zaznamenány do protokolu:
Na základě výsledků ve druhém kole navrhuje vedení ateliéru jednotlivé uchazeče k přijetí. O pořadí rozhoduje dosažený počet bodů v rámci ateliéru.
Požadavky na portfolio:
Výběr prací vlastní autorské tvorby v rozsahu 20 – 30 fotografií (digitální tisk, C-print nebo analogové zvětšeniny maximálně do formátu 70x100 cm - doporučená velikost 24x30). Součástí může být textová explikace. V případě prezentace videoinstalace odevzdávejte na CD/DVD. Součástí portfolia může být i autorská kniha (odevzdávejte pouze ve fyzické podobě, nikoliv na digitálních nosičích). Součástí portfolia je 1 ks autoportrétu.
Desky, obálky, atd. s výběrem prací je nutné viditelně označit jmenovkou.
Pomůcky pro zpracování výtvarných úkolů I. a II. kola talentových zkoušek
Digitální fotoaparát, stativ, tužky černé i barevné, fixy, lepicí páska, nůžky, lepidlo, pravítko, barevné papíry.
Přijetí ke studiu
O konečném přijetí uchazeče ke studiu rozhoduje rektor VŠUP na základě doporučení katedrové komise, jejímiž členy jsou vedoucí Katedry grafiky, Kolegium rektora a vedoucí příslušného ateliéru.
Nejvyšší počet přijímaných studentů v bakalářském studijním programu B8206 jsou 4 uchazeči.
Celkový počet přijatých uchazečů závisí také na limitních počtech studentů v prvním ročníku stanovených MŠMT i na volné kapacitě ateliéru. O výsledku přijímacího řízení bude uchazeč vyrozuměn písemnou formou (doporučeným dopisem) na kontaktní adresu nebo adresu trvalého bydliště.