Mgr. Hana Čejchanová

Pedagog a garant modulu sociálních dovedností na UMPRUM v Praze

 

Hana Čejchanová je lektorka a konzultantka v oblasti komunikačních dovedností. Zabývá se tzv. Soft Skills - dovednostmi prezentace, vyjednávání, vedení lidí (management, leadership, prýce v týmu) či řízení času (Time management IV. generace). Je pedagog, zakladatel a garant Modulu sociálních dovedností na UMPRUM v Praze.

 

Individuální konzultace jsou možné kdykoliv po společné domluvě.

 

emailforhana@gmail.com

+420 736 275 625

 

 

Modul sociálních dovedností na UMPRUM - letní semestr 2019/2020

 

 

V letním semestru 2019/2020 probíhají kurzy prezentačních dovedností pro studenty 1. ročníku a workshopy z cyklu Soft Skills pro studenty, absolventy, akademické pracovníky, zaměstnance a přátele UMPRUM.

 

Studenti mohou navštěvovat také kurz autorského práva a kurz řízení značky, či management umění.

 

Prezentační dovednosti - kurzy

Kurz prezentačních dovedností pro studenty ateliérů Průmyslový design, Design nábytku a interiéru, Produktový design.

 

Termíny:

středa 13:00 - 16:05 h v učebně 215 na UMPRUM

26.2., 11.3., 25.3., 8.4., 23.4. (čtvrtek 16.00 -18.00h), 6.5. 2020

 

Kurz prezentačních dovedností pro studenty ateliérů Sklo, Keramika a porcelán, K.O.V.

 

Termíny:

čtvrtek 16:10 - 19:15 h v učebně 215 na UMPRUM

27.2., 12.3., 26.3., 9.4., 23.4. (16.00 -18.00h), 7.5. 2020

 

Program:

1) Příprava na vystoupení, formulace a struktura myšlenek

2) Verbální komunikace, práce s mikrofonem

3) Neverbální komunikace, práce s kamerou

4) Diskuse, práce v týmu

5) Prezentace v angličtině, zvládání trémy

6) Vyhodnocení, vyjednávání o známce

 

 

 

 

 

Soft skills - workshopy

Workshopy na téma Soft skills jsou určeny studentům, absolventům, akademickým pracovníkům, zaměstnancům a přátelům školy.

 

Budou probíhat v letním semestru 2019/2020, vždy jednou za čtrnáct dní, v pátek od 9.00 do 12.00 h, v učebně 215 na UMPRUM.

 

Program:

 

28.2.2020 Time management a Work-life balance – Hana Horáková (Čejchanová)

 

Během workshopu se studenti dozví co je to Work-life balance, jak nastolit klid a mír mezi osobním a pracovním životem. Dozví se, jak pracovat s časem, jak funguje Time management IV. generace v dnešní rychlé době, kdy prostě nelze všechno vždy stihnout. Někteří účastníci možná ocení tipy na to, jak pracovat s časožrouty nebo jak bojovat s prokrastinací. Jiní zase jak být efektivnější a produktivnější. Máte-li pocit, že vše dobře zvládáte, přijďte si vyplnit test, který vám řekne, jak jste na tom ve skutečnosti. 

 

Hana Horáková je lektor a konzultant v oblasti komunikačních dovedností. Zabývá se tzv. Soft Skills – dovednostmi prezentace, jednání, vyjednávání, vedení lidí či řízení času. Na UMPRUM v Praze vybudovala modul sociálních dovedností, který pomáhá k větší uplatnitelnosti absolventů na trhu práce. V rámci modulu se vyučují předměty jako management umění, řízení značky, business skills, soft skills, prezentační dovednosti nebo autorské právo. Hana působí na škole jako pedagog a vede workshopy na téma Prezentační dovednosti a soft skills.

 

 

13.3.2020 Project management – Jiří Sulženko

 

Spousta dobrých nápadů skončí v šuplíku a nikdy se nerealizuje. Jaká je cesta od nápadu k prototypu a realizaci z hlediska projektového managementu? Jak navrhnout dobrou strukturu projektu, sestavit tým, naplánovat cíle a činnosti, udržet při realizaci na uzdě rozpočet a podle čeho zhodnotit úspěchy a propady? Průvodcem nám bude nejen Business Model Canvas, ale i řada dalších nástrojů, příkladů a praktických cvičení.

 

Jiří Sulženko je kulturní manažer. Aktuálně pracuje jako kurátor pražských náplavek, mezi lety 2013 - 2018 byl ředitelem programu projektu Plzeň 2015 - Evropské hlavní město kultury a DEPO2015. Vystudoval produkci na DAMU, pracoval v Divadle Archa, jako ředitel KC Zahrada na Jižním Městě, kde také spoluzakládal festival Street For Art. Na katedře produkce DAMU nyní také učí.

 

27.3.2020 Discovery skills – Dan Beseda

 

Jak zjistím co klient / zákazník chce a potřebuje, než pro něj začnu navrhovat? V současné době se mnohdy stává, že nás osloví klient, který přesně nezná své potřeby a požadavky nebo je neumí definovat. Během interaktivního workshopu se naučíte pokládat správné otázky tak, abyste klientovi porozuměli, a vytvořili produkt či službu přesně na míru. Díky tomu se do budoucna můžete odlišovat od zbytku trhu a můžete se vyhnout nedorozumění a nepříjemnostem.

 

Dan Beseda se během své čtyřleté praxe v americké chemické společnosti naučil, jak vytvářet produkty, které rezonují na trhu a mezi zákazníky mají mnohem větší úspěch než produkty navrhované experty. 

Tuto dovednost využívá nejen při navrhování nových produktů a služeb, ale také v rámci pomoci druhým. Působí jako certifikovaný coach, mentoruje studenty a mladé profesionály v oblasti marketingu, kariérního poradenství a vyjednávání.



24.4. 2020 Networking - Natalie Krausová 

 

Networking je v současné době hojně používané slovo napříč všemi obory na světě. Co ale přesně znamená a jak networkovat? Workshop vás naučí, jak správně splétat síť kontaktů tak, abyste je mohli využívat ku prospěchu svých značek a projektů. Pochopíte, že small-talk v tramvaji se známým i předání vizitky správnému člověku může být začátek velké spolupráce. 

 

Natalie Krausová je produkční v kulturně - umělecké sféře. Během své desetileté praxe pracovala na mnoha českých i mezinárodních festivalech a projektech, např.: designsupermarket, KVIFF, PQ, Visual Manual, dokinkubátor a dalších). Díky tomu poznala spousty zajímavých lidí různých oborů, které se snaží propojovat, aby si mohli vzájemně pomáhat a vymýšlet zajímavé projekty. V současné době působí s uměleckou skupinou 3dsense a na UMPRUM připravuje předmět Business skills a Soft Skills.

Business skills - workshopy

Workshopy na téma Business Skills jsou určeny studentům, absolventům, akademickým pracovníkům, zaměstnancům a přátelům školy.

 

Proběhly v zimním semestru 2019/2020, vždy jednou za čtrnáct dní, v pátek od 9.00 do 12.00 h, v učebně 215 na UMPRUM.

 

Program:

11.10.2019 Marketing - Pavlína Louženská

Marketingový plán pro módní a designové značky (marketing)

Během interaktivního workshopu projdeme jak stvořit vaší značce brand, jak si určit cílovou skupinu i jak s ní postupně pracovat. Zaměříme se na práci s frameworky, které můžete aplikovat do budoucna. Probereme, jak pracovat s partnery i kdo vám se značkou může pomoci a co mu (nebo jí) zadat. Ukážeme si jaké existují kanály a co se od nich dá očekávat. S sebou nepotřebujete počítač, ale papír a tužku.

Pavlína Louženská dříve věřila v jednorožce, teď se naučila věřit v sama sebe. A v to že, když se spojíme, budeme silnější. I proto založila Pavlína skupinu #HolkyzMarketingu, která dnes má přes 17 000 členek. Dlouhodobě se věnuje marketingu a businessu pro startupy. V manGoweb má starost strategii a pro Google je konzultuje v rámci Google Developers Launchpad, ale potkáte jí i v mnoha dalších akcelerátorech. Působila jako v ZOOTu nebo H1.cz, v agentuře 2FRESH se věnovala inovacím. Je členkou správní rady Transparency International.

 

25.10.2019 Sociální sítě - Marie Háková

Jak svoji práci ukazovat na sítích? (sociální sítě)

Sociální sítě jsou výborné místo, kde sdílet to, co umíte nejlépe – svoji práci. Co vybírat a jak to zpracovat, aby vaše prezentace měla smysl? Podíváme se na to, jak funguje psychologie uživatelů, co chtějí vidět a jakým způsobem k nim dostat to, co potřebujete.

Marie Háková vytváří digitální obsah a stará se o to, aby se dostal k těm správným lidem. Jako editorka se stará o Tchibo Blog, jako social media copywriterka vymýšlí příspěvky pro sítě klientů a jako lektorka učí malé projekty přemýšlet nad vlastním obsahem, vybrat pro ně správné kanály a formáty, a vybalancovat to s placenou podporou nebo spoluprací s influencery. Je součástí obsahové agentury Follow Bubble, kde funguje jako Social Media Lead.

 

8.11.2019 Public Relations - Nikola Lörenz

PR pro začínajícího designéra (publiuc relations)

Co je PR v roce 2019 a co je v rámci něj důležité pro začínajícího designéra? Na které aktivity by se měl designér zaměřit na svém začátku a na co myslet do budoucna? S Nikolou Lörinczovou pochopíte, jak se starat o své PR od dobrého jména až po prezentaci v médích. Z kurzu bude každý odcházet s vlastním plánem, na čem začít pracovat a co zlepšit.

Nikola Lörinczová dělá PR 11 let a posledních 6 let se specializuje na oblast kultury, designu a umění. Za tuto dobu si v PR vyzkoušela skoro vše. Od kampaní pro nezávislé umělce, začínající designery až po obrovské kulturní akce a významné osobnosti. Prioritou je pro ní sledovat, jak se PR proměňuje a zkoušet nové věci a postupy, které fungují. V roce 2014 založila agenturu PIARISTI.

 

22.11.2019 Finanční gramotnost - Michal Hojdar

Finance, jako důležitá součást našeho života (finanční gramotnost)

Praktický návod, jak předejít praktikám finančních institucí, které využívají neznalosti klientů. Jak dosáhnout finanční nezávislosti. Jak si vybrat správného finančního poradce, aneb je dobré ho vůbec mít?

Michal Hojdar je profesionál v oblasti finančního plánování a podnikatelském vzdělávání. Dosáhl nejvyššího evropského standardu ve finančním vzdělávání (EFA). Pracuje s vrcholovými sportovci, podnikateli a studenty, což dokazuje jeho působení v podnikatelských klubech a přednášení na středních a vysokých školách.

 

6.12.2019 Cenotvorba - Michael Petrus

Jak hacknout cenotvorbu kreativní práce (cenotvorba)

Cílem workshopu je seznámit studenty s naceňováním tvůrčí práce. Účtování práce za hodinovku není jediná cesta. Jaké druhy cenotvorby může kreativec uplatnit a kdy se daný druh hodí aplikovat? Co jsou licence a jak fungují? Vyjednávání o penězích není magie, ale dovednost, která se dá naučit. To vše ale musí být podpořeno pochopením vlastního finančního sebeřízení, tedy jak si spočítat vlastní příjmy, výdaje a kolik skutečně ve výsledku vydělám.

Michael Petrus je ilustrátor, art director a komiksový hacker s 11 letou praxí v podnikání a marketingu na volné noze. Pomáhá kreativním podnikatelům na základě svých zkušeností ze spolupráce s agenturami, nakladateli a firemním sektorem z pozice tvůrce i zadavatele. V roce 2013 založil ilustrátorské studio a později výtvarně-technologický startup Nanits, který v Kalifornském Silicon Valley přivádí digitální komiksy k životu. 

 

20.12.2019 Základy podnikání - Michael Petrus

Start kreativního byznysu (základy podnikání)

Během workshopu si studenti vytvoří představu o základech podnikání freelancera, studia nebo agentury. Jaké dovednosti je třeba si osvojit pro hladké vedení vlastního byznysu nebo čeho se vyvarovat a na co se naopak jako kreativec zaměřit? Přehled o podnikání subjektů jako jsou studia nebo agentury pak pomůže i lidem na volné noze udělat si představu o tom jak efektivněji spolupracovat a navázat cenné spolupráce.

Michael Petrus je ilustrátor, art director a komiksový hacker s 11 letou praxí v podnikání a marketingu na volné noze. Pomáhá kreativním podnikatelům na základě svých zkušeností ze spolupráce s agenturami, nakladateli a firemním sektorem z pozice tvůrce i zadavatele. V roce 2013 založil ilustrátorské studio a později výtvarně-technologický startup Nanits, který v Kalifornském Silicon Valley přivádí digitální komiksy k životu. 

 

 

 

 

Mgr. Hana Čejchanová

E-mail hana.cejchanova@vsup.cz
Zařazení / Funkce
NS 9488 / Asistent
NS 9488 / Lektor