Mgr. Hana Horáková

Pedagog a garant modulu sociálních dovedností na UMPRUM v Praze

 

Hana Horáková (Čejchanová) je lektorka a konzultantka v oblasti komunikačních dovedností. Zabývá se tzv. Soft Skills - dovednostmi prezentace, vyjednávání, vedení lidí (management, leadership, práce v týmu). Je pedagog, zakladatel a garant Modulu sociálních dovedností na UMPRUM v Praze.

 

Individuální konzultace jsou možné kdykoliv po společné domluvě.

 

emailforhana@gmail.com

hana.horakova@vsup.cz

+420 736 275 625

 

 

Modul sociální dovedností - letní semestr 2021/2022

V letním semestru 2021/2022 probíhají kurzy prezentačních dovedností pro studenty 1. ročníku pod vedením skvělé lektorky Denisy Dědičové a workshopy z cyklu Business skills pro studenty, absolventy, akademické pracovníky, zaměstnance a přátele UMPRUM, vždy jednou za čtrnáct dní, v pátek od 9.30 do 12.00 h, on-line.

Studenti mohou navštěvovat také kurz autorského práva, kurz řízení značky, či management umění.

Workshopy na téma Soft skills budou probíhat v zimním semestru 2022/2023, vždy jednou za čtrnáct dní, v pátek od 9.30 do 12.00 h, on-line.

Business skills - workshopy 2021/2022

Workshopy na téma Business skills jsou určeny studentům, absolventům, akademickým pracovníkům, zaměstnancům a přátelům školy.

 

Budou probíhat v letním semestru 2021/2022, vždy jednou za čtrnáct dní, v pátek od 9.30 do 12.00 hon-line na  https://cesnet.zoom.us/j/7939627112.

 

Program:

25.2.2021 David Kovalský

David v roce 2010 spoluzaložil společnost, která jako první vyvinula a nasadila mobilní obchodní platformu v sektoru finančního poradenství. V roce 2016 podíl prodal a od té doby předává zkušenosti startupistům nejen v akceleračních programech. V rámci střední Evropy koučuje majitele společností a pomáhá jim nastavit udržitelnou strategii.

 

Prezentace business plánu investorům je fantastická hra. Startupista předstírá, že přesně ví jak bude vypadat budoucnost a investoři předstírají, že mu to věří. Žádný business plán ale nepřežije kontakt s zákazníkem. Proč ho teda všichni chtějí? Než abychom akademicky diskutovali nad otázku PROČ, pojďme se podívat na JAK. Jak sestavit business plán, který udělá z projektu business. Čemu se vyhnout ať se z plánu nestane jen toaletní papír.

 

11.3.2021 Iva Javorská

Mgr. Iva Javorská, LL.M. je advokátkou a partnerkou advokátní kanceláře NOVALIA. Vystudovala právo na PF UK v Praze a na Université Paris 1 Panthéon-Sorbonne v Paříži. Specializuje se na autorské a obchodní právo. Je aktivní členkou Fair Art, neziskové organizace dobrovolných právníků pro umělce. Od r. 2016 vede pravidelný seminář autorského práva na UMPRUM a příležitostně přednáší na dalších uměleckých školách (AVU, FAMU, ÚJEP, FaVU, atd.).

 

Iva Javorská se v průběhu worskhopu zaměří na praktické vysvětlení licencí a přínos písemných licencí pro autorovu (sebe) jistotu v umělecké praxi. Vysvětlí, jak licenci formulovat, jaký text vyžadovat a jaký nikdy nepodepisovat, jak nastavit a vyjednávat licenční odměnu. Iva vítá interaktivní formu workshopu a zve účastníky, aby sdíleli své zkušenosti.

 

25.3.2021 Kristýna Marková

Kristýna je designér pohybující se mezi technologiemi a designem. Momentálně působí jako Product Design Manager ve Wrike, kde se věnuje vývoji produktů zaměřených na projektový management a pomáhá firmám najít cesty jak efektivně spolupracovat.V minulosti vedla Service Design tým v Avastu, kde se zaměřovala na tvorbu inovativních produktů a služeb v oblasti online bezpečnosti. Kristyna působí v Google for startups, kde konzultuje byznys a design pro technologické startupy.

 

Zhruba ⅓ našeho času strávíme v práci. Práce je součástí našeho života. Připravujeme se na ni během studia a pečlivě si vybíráme obory, abychom v budoucnu dělali to co nás baví. Trh práce se mění raketovou rychlostí a nabízí stále nové příležitosti. Jak si vybrat tu správnou cestu a jaké dovednosti mi v budoucnu mohou pomoci? Jaké jsou výhody a nevýhody podnikani? A co korporát? Jak se připravit na pohovory a na co se zaměřit? A co když se rozhodnu změnit obor, mám vůbec šanci uspět?

#hiring process #kariéra #prezentační dovednosti #vzdělávání #design

 

8.4.2021 Petra Nulíčková

Petra Nulíčková se pohybuje v HR od roku 2016. Působila v Alze a aktuálně pracuje pro investiční skupinu Pale Fire Capital. Během práce na HR ji prošlo pod rukama tisíce životopisů a zažila stovky pohovorů. V rámci oboru HR ji baví různorodost, využívání dat a technologií a také práce s lidmi. Je aktivní v HR i marketingových komunitách a věří, že moderní HR je o dobrých službách a produktech jak pro firmu, tak pro kandidáta. Ve volném čase školí a přednáší - nejčastěji na témata jako je nábor, hledání práce a LinkedIn. Celou oblast HR vnímá jako people experience a snaží si je sama svými aktivitami posouvat. Petra ráda píše a publikuje odborné články, aktivně působí v profesních HR komunitách a obor HR má prostě ráda. Je držitelkou profesionální ceny Recruiter roku 2019 a HR Osobnost roku 2020.

 

Na přednášce probereme vše, co se hodí vědět při hledání práce. Podíváme se na to, kde si hledat práci a jakým způsobem, co si k hledání připravit, jaký zvolit systém v hledání práce, jaké chyby vás mohou vyřadit z výběrového řízení nebo tipy, co dělat lépe a čemu se raději vyvarovat. Přednáška je vhodná pro účastníky, kteří hledají nebo teprve budou hledat svoji první či druhou práci a nemají s pracovním trhem ještě tolik zkušeností. Vhod přijde ale i těm, kteří se v poslední době hlásili na spoustu pozic, ale zatím nebyli v hledání úspěšní. Po přednášce budete mít jasněji v tom, jaké kroky vedou k získání vysněné práce nebo projektu.

 

22.4.2021 Magdalena Mullerová

Magdalena Müllerová vede Kancelář Kreativní Evropa Kultura při Institutu umění - Divadelním ústavu. Propaguje program Evropské unie Kreativní Evropa v České republice, konzultuje záměry mezinárodních kulturních projektů, věnuje se strategickému plánování organizací. Iniciovala vznik série debat a přednášek na aktuální témata pro kulturní profesionály Střed zájmu či Akademii IDU, manažerský program zaměřený na strategické plánování kulturních organizací.

 

Získáte přehled o grantových příležitostech na podporu svých kulturních a kreativních projektů a rozvoj kariéry na mezinárodní úrovni. Dozvíte se, kde získat podporu na zahraniční cesty, jak se zapojit do grantů, jak navázat partnerství. Dozvíte se, kde získat informace a jak se v nich neztratit. Lektorka bude reagovat na vaše nabité zkušenosti a rozvíjet témata směrem, které budou pro posluchače užitečné.

 

6.5.2021 Martina Hájková

Martina Hájková jako absolventka Právnické fakulty UK, VŠE oboru Arts management a produkce na DAMU získala bohaté zkušenosti nejen v teoretické, ale zejména v praktické rovině práce v umělecké sféře. Její základnou je v současné době Asociace profesionálních divadel ČR, kde působí jako právní konzultant a manažer. Kromě toho dlouhodobě spolupracuje s Národním divadlem, Institutem umění – Divadelním ústavem a neziskovou organizací FairArt. 

 

Smlouvy v praxi. Jaké smlouvy používat a na co si při jejich uzavírání dávat pozor? Zaměstnání, práce na volné noze, fungování pod vlastním s.r.o. – výhody a nevýhody jednotlivých režimů. Tato témata a mnohá další otevřeme během workshopu.

 

Modul sociálních dovedností na UMPRUM - zimní semestr 2021/2022

V zimním semestru 2021/2022 probíhají kurzy prezentačních dovedností pro studenty 1. ročníku a workshopy z cyklu Soft skills pro studenty, absolventy, akademické pracovníky, zaměstnance a přátele UMPRUM.

Studenti mohou navštěvovat také kurz autorského práva, kurz řízení značky, či management umění.

Workshopy na téma Soft skills budou probíhat v zimním semestru 2021/2022, vždy jednou za čtrnáct dní, v pátek od 9.30 do 12.00 h, on-line.

 

 

 

 

Prezentační dovednosti - kurzy zimní semestr 2021/2022

Kurz prezentačních dovedností pro studenty katedry grafiky (Tvorba písma a typografie, Grafický design a vizuální komunikace, Grafický design a nová média)

Termíny:

úterý 16:30 - 19:30 h 

5.10. 2021, 19. 10. 2021, 2. 11. 2021, 16. 11. 2021, 30. 11. 2021, 14. 12. 2021

 

Kurz prezentačních dovedností pro studenty katedry užitého umění (Módní tvorba, Design oděvu a obuvi, Textil)

 Termíny:

středa 13:00 - 16:05 h 

6.10. 2021, 20. 10. 2021, 3. 11. 2021, 16. 11. 2021 (úterý!!! 16.30 - 19.30 h), 1. 12. 2021, 15. 12. 2021 

 

Kurz prezentačních dovedností pro studenty katedry grafiky (Ilustrace a grafika, Filmová a televizní grafika, Fotografie II., Design a digitální technologie)

Termíny:

úterý 16:30 - 19:30 h 

12.10. 2021, 26. 10. 2021, 9. 11. 2021, 16. 11. 2021 !!!!, 7. 12. 2021, 21. 12. 2021

 

 

Program:

1) Příprava na vystoupení, formulace a struktura myšlenek

2) Verbální komunikace, práce s mikrofonem

3) Neverbální komunikace, práce s kamerou

4) Prezentace v angličtině, zvládání trémy

5) Diskuze a práce v týmu

6) Vyhodnocení, vyjednávání o známce

 

 

 

 

 

Soft skills - workshopy 2021/2022

Workshopy na téma Soft skills jsou určeny studentům, absolventům, akademickým pracovníkům, zaměstnancům a přátelům školy.

 

Budou probíhat v zimním semestru 2022/2022, vždy jednou za čtrnáct dní, v pátek od 9.30 do 12.00 hon-line na  https://cesnet.zoom.us/j/7939627112.

Program:

 

8. 10. 2021 Storytelling – Jakub Novák

 

Designér, kreativec, podnikatel a obyčejný člověk. Až bude dospělej, chtěl by být kuchař a až bude starej, chtěl by být kovář. Do té doby vymýšlí věci a pak je dělá. Spoluzaložil komunikační skupinu Near & Dear a digitální agenturu Story TLRS. V obou vede kreativu. Myslí si, že design je jedna z nejdůležitějších věcí na světě a že reklamy a věci by měly hlavně dávat smysl.

 

Lidský mozek pracuje s příběhy. Je to pro něj nejuchopitelnější formát informace, jejího přenosu a zapamatování. Jak příběh najít, zpracovat a vyprávět? Jak psát příběh svůj a svojí práce? A je v roce 2021 vůbec potřeba ho psát? Je možné napsat příběh, který se bude líbit všem, nebo je třeba alespoň někoho nas*at? Podíváme se na trochu teorie, víc praktických tipů a povíme si pár příběhů.

 

22.10. 2021 Jak prezentovat kreativní práci – Nikola Foktová

 

Nikol je kreativní ředitelkou prestižní reklamní agentury Leo Burnett Prague, nadnárodní komunikační sítě Publicis Groupe. Má za sebou více jak 10 let zkušeností v oboru. Mezi její klienty patří například ŠKODA AUTO, Plzeňský Prazdroj, McDonald's, Sodexo, Pedigree, NETFLIX, FOKUS, HUAWEI, Metropole Zličín a další. Je členkou ADC a ve svém portfoliu má několik lokálních i světových kreativních cen. Je lektorkou kreativního myšlení Creative Academy a Vysoké školy ekonomické v Praze. Kreativně ji od počátku formoval svět digitálu a sociálních médií. Ve svých kampaních ráda kombinuje data, silný insight, chytrou myšlenku a zábavné technologie. Rok žila pod mostem. Na nákladní lodi s galerií uvnitř. Má silnou alergii na kočky a kočku Marion. Pochází z Mostu, takže #DyckyNikola! Najdete jí na www.linkedin.com/in/nikolafoktova/

 

Během přednášky si budeme povídat o tom, jak dobře prodat svůj nápad a jak ho nacenit. Objasníme si možné otázky ohledně fungování kreativních agentur a pokusíme se odpovědět si na otázku, proč se kočky bojí okurek. To vše a mnoho dalšího.

 

5. 11. 2021 Organizační porno - Aneta Martínek

 

 Aneta je COO #HolkyzMarketingu a společně s Pavlínou Louženskou a Lucií Audi spoluzaložila #HolkyzMarketingu z.s. Zároveň dlouhá léta vedla marketing a eventy ve vzdělávacím institutu GrowJOB, jehož nejznámějším projektem je Konec prokrastinace. Její oblíbené téma je time management aneb organizační porno a baví ji téma mileniálů a #girlpower, o kterých píše blog www.staymilenial.cz. Na sítích ji můžete sledovat jako @an_martinek.

 

List s TODO se Ti kupí a nevíš co dřív? Rád/a bys stíhal/a mnohem více věcí, ale nevíš jak si to uspořádat tak, abys všechno stíhal/a? Nebo máš na starost projekt, ve kterém je to více chaos než přehledné zadání? Tak se pojď dozvědět něco o tom, jak si věci dát do kupy a jak stíhat více věcí, být produktivnější a organizovanější. 

 

19. 11. 2021 Nenásilná komunikace – Petr Sucháček

 

Baví mě propojovat světy, které k sobě mají na jednu stranu blízko a na stranu druhou si ne vždy úplně rozumí. Proto jako lektor rád propojuji praktický svět mých účastníků, ať už se jedná o pracovníky státní správy, zaměstnance ve firmách, či pracovníky v neziskových organizacích, s poznatky, tipy a triky z někdy trochu teoretického světa univerzit.

A proto mne taky již při prvním setkání nadchla nenásilná komunikace, která pro mě kombinuje jak praktickou užitečnost, tak zakotvení v jasných teoretických východiscích.

Kromě nenásilky se rád věnuji pedagogické teorii, praxi a popularizaci vědy.

 

Nenásilná komunikace (NVC) je komunikace směřující k vytváření porozumění mezi lidmi a k hledání řešení, která fungují pro všechny. Základem pro takovou komunikaci je zaměření pozornosti na to, co je opravdu důležité. Na prožívání. Moje i druhých. Na našem workshopu si to vyzkoušíme a společně se podíváme na to, kdy a jak by nám takový typ komunikace mohl být užitečný. https://nenasilnakomunikace.org/

 

3. 12. 2021 Emoční a sociální inteligence – Jan Vojtek

 

H:o)nza Vojtko je terapeut, který má za sebou výcviky v kognitivně-behaviorální a schéma terapii, v určitých případech využívá i bodyterapii či nově terapii orientovanou na emoce. Kromě terapeutické praxe se věnuje také vzdělávání dospělých. Napsal několik úspěšných knih pro děti i dospělé a věnuje se projektu Terapie sdílením.

 

Problémy jsou řešitelné. V dnešní uspěchané době na našich bedrech leží mnoho stresu. Proto často zapomínáme na to nejdůležitější – kým jsme. Neodpočíváme, nemáme se rádi, netrávíme chvíli se svými nejbližšími. Trpí tím naše vztahy. A my. Pomohu vám znovu nalézt sebe sama.

 

17. 12. 2021 Péče o duševní a mentální zdraví – Babrora Reidl Černíková

 

Ve své praxi se lektorka už více jak 8 let věnuje psychologii práce a organizace, kterou vystudovala na FF UK. Absolvovala výcvik krizové intervence a aktuálně pracuje psychoterapeuticky pod supervizí se svými vlastními klienty. Praxi získala zejména v neziskových společnostech, kde se věnovala práci s lidem se zdravotními obtížemi a také lidem v sociálně nepřívětivých situacích. Tématu osobní pohody, stresu a vyhoření se věnuje i ve své dizertaci.

 

Workshop se zaměřuje na péči o mentální zdraví v nelehkých dobách. Představí, co se děje s psychikou a zaměří se na tři základní pilíře ovlivňující spokojenost a prožívání člověka. Zaměří se na vodítka vedoucí k rozpoznání aktuální situace (např. míry vyhoření) a možnosti vlastní intervence k omezení stresu. V neposlední řadě se bude mluvit i o tom, jak poznat, kdy člověku doporučit odbornou pomoc a kde ji eventuálně hledat.  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Business skills - workshopy 2020/2021

Workshopy na téma Business skills jsou určeny studentům, absolventům, akademickým pracovníkům, zaměstnancům a přátelům školy.

 

Budou probíhat v letním semestru 2020/2021, vždy jednou za čtrnáct dní, v pátek od 9.30 do 12.00 h, on-line na  https://cesnet.zoom.us/j/7939627112.

 

26.2. 2021 Design Thinking – Leona Masare

Leona Masare se momentálně nejvíce věnuje service designu prostřednictvím metodik Design Thinking a Human Centered Design a konzultacím rozvoje jak ziskových, tak neziskových projektů (ČSAP, festival Jeden Svět, Wienerberger, Chart Ferox, Česká spořitelna aj.). V jejím životopise najdete také mezikulturní vzdělávání a projekty rozvoje občanské společnosti, a to na Kubě a v Myanmaru pod hlavičkou Člověka v tísni.

 

Workshop se zaměří na metodiku Design Thinking, včetně principů Human Centered Designu. Vycházet bude z případové studie projektu, na kterém se Leona podílela. Zadání projektu bylo vzít existující návrh sportovního vozíku pro lidi se zdravotním handicapem (oceněného Red Dot Design Award) a ověřit, zda tak jak je, vozík vyhovuje potenciálním uživatelům a jak by případně měl vypadat finální model pro výrobu a prodej na trhu.

 

12.3. 2021 Branding – Tomáš Hrivnák

Tomáš Hrivnák pracuje v marketingu a reklamě od té doby, co zase v Česku a na Slovensku máme kapitalismus. Byl vším možným (textařem, kreativním ředitelem, ředitelem agentury, strategickým plánovačem, výzkumníkem, poradcem...) a vším byl rád. Původním vzděláním je literární vědec a nebojí se to přiznat.

 

Obchodní značky jsou běžnou součástí našeho života. Setkáváme se s nimi, když děláme všednodenní rozhodnutí. Pomáhají nám orientovat se v nepřeberné paletě možností, služeb, produktů a zážitků, které si můžeme za své peníze koupit. Jsou signály kvality: prostřednictvím komunikace (např. v reklamě) slibují určitou úroveň kvality.

My všichni jsme součástí „příběhů“ značek - jako spotřebitelé, ale také jako tvůrci. Jako spotřebitelé fandíme Kofole a jejímu „retro stylu“ a jsme značkami, když se ucházíme o práci a rozesíláme svoje profesní životopisy. V dnešní společnosti přebytku může být značka klíčovým nástrojem, jehož prostřednictvím se vytváří hodnota pro zákazníka. 

 

26.3. 2021 Public Relations – Nikola Lörinczová

Nikola Lörinczová je kulturní píáristka. Už 12 let pomáhá menším projektům prorazit a větším posouvat se dál a to nejen v médiích. V roce 2014 založila agenturu PIARISTI, tým holek, který dodnes pracoval pro 70 projektů napříč výtvarným uměním, designem, filmem, hudbou, literaturou, architekturou a módou. Každý týden vydává jednu epizodu podcastu PÍÁRKO, který se zaměřuje na témata kulturního PR a marketingu.

 

Kdy a jak začít s PR svého projektu a co k tomu potřebuji? Co to PR vlastně je a jaké mám na začátku možnosti? Světem nejen spolupráce s médii provede Nikola během workshopu, po kterém si každý sestaví vlastní jednoduchou strategii.

 

9.4. 2021 Autorské právo – Iva Javorská

Iva Javorská vystudovala právo na PF UK v Praze a na Université Paris 1 Panthéon-Sorbonne v Paříži, advokátkou je od r. 2001. Specializuje se na právo v umění a obchodní právo. Je členkou Fair Art. Od r. 2016 přednáší právo v umění na UMPRUM, příležitostně na dalších uměleckých školách.

 

Autorskému právu je dobré porozumět co nejdříve, protože příležitosti přichází nečekaně. Bez znalosti svých práv a tedy svého postavení, může autor/autorka obtížně vyjednávat jakékoli smlouvy (pracovní, licenční či smlouvy o dílo), obtížně nastavuje své profesionální vztahy, bere na sebe nepřiměřená rizika. Neví si rady, jak se bránit, když je jeho dílo užito proti jeho vůli nebo je-li neoprávněně kopírováno. Cílem workshopu je odstranit tuto neznalost a seznámit studenty s autorským právem jako nástrojem, který jim pomůže úspěšně fungovat v umělecké praxi. Nebudeme hovořit teoreticky, ale budeme simulovat praktické situace. Přístupy a zkušenosti jiných tvůrců si ukážeme na konkrétních případech. Studenti budou vítání přispět do diskuze vlastními dotazy a zkušenostmi.

 

 

23.4. 2021 Fundraising – Jan Kroupa

Jan Kroupa, PhD. 20 let působí jako konzultant, lektor a analytik v oblasti filantropie, fundraisingu a vedení organizací občanské společnosti v České republice a více než patnácti zemích světa, především ve střední a východní Evropě. Je spoluzakladatelem Českého centra fundraisingu, předsedou NETT, o. s. (nezávislý think tank pro občanskou společnost) a členem několika správních rad neziskových organizací u nás i v zahraničí. „Pomáhám lidem a organizacím dělat to, co považují za správné, aby mohli chodit světem s hlavou vysoko vztyčenou.“ Kontakt - české centrum fundraisingu, www.fundraising.cz, j@fundraising.cz 

 

Štědrost a velkorysost k umění vždycky neodmyslitelně patřily. Jak se ale k sobě mají v současnosti v České republice? Jsou soukromí dárci ochotní kulturu a umění podporovat? A pokud ano, jak s nimi pracovat, na koho se obrátit a jakým způsobem…? Proč by zrovna nám měl někdo něco dát? Za který konec práci s dárci chytit, jak začít a co můžeme čekat? 

 

 

7.5. 2021 Pracovněprávní minimum – Martina Hájková

Martina Hájková jako absolventka Právnické fakulty UK, VŠE oboru Arts management a produkce na DAMU získala bohaté zkušenosti nejen v teoretické, ale zejména v praktické rovině práce v umělecké sféře. Její základnou je v současné době Asociace profesionálních divadel ČR, kde působí jako právní konzultant a manažer. Kromě toho dlouhodobě spolupracuje s Národním divadlem, Institutem umění - Divadelním ústavem a neziskovou organizací FairArt.  

 

Jaké výhody poskytuje status studenta? Jaký je rozdíl mezi prací v rámci zaměstnaneckého poměru a prací na volné noze? Co by měla obsahovat smlouva o dílo? Kdy musím platit sociální a zdravotní pojištění a daně? Jak komunikovat s úřady? Tyto a mnohé další otázky si zodpovíme během workshopu a pomůžeme vám se zorientovat v legislativní džungli.

 

Soft skills - workshopy - Zimní semestr 2019/2020

Workshopy na téma Soft skills jsou určeny studentům, absolventům, akademickým pracovníkům, zaměstnancům a přátelům školy.

 

Budou probíhat v zimním semestru 2019/2020, vždy jednou za čtrnáct dní, v pátek od 9.30 do 12.00 h, on-line na ZOOM.

 

Program:

16.10. 2020 Vyjednávání – Marcela Rágulová

 

Marcela Rágulová se již 8 let věnuje krizovému řízení a řízení změn nejen ve firmách. Facilituje workshopy a školí dovednosti, které jsou pro úspěch změn nezbytné. Před šesti lety sestavila program "Restart", díky kterému si klienti utřídí myšlenky, získají sebevědomí a energii na řešení životních otázek. 

Její zájem o psychologii, řeč těla a nevědomí ji přivedl i do oblasti vyjednávání. Věnuje se vyjednávání i mentoringu vyjednávacího týmu. Řídí se heslem: Ptejte se, neargumentujte a nikdy nesnižujte cenu při zachování podmínek.

 

Projdeme si, na co při vyjednávání nezapomínat, a jak lépe poznat cíle protistrany. Budeme trénovat kombinace technik a detaily úspěšného vyjednávání. Které experty si zmíníme? Chris Voss (bývalý FBI vyjednavač), Deepak Malhotra (profesor Harvard Business School) - vyjednávací strategie a budování důvěry, Paul Ekman (americký psycholog) - principy fungování mimických svalů.

 

13.11. 2020 Asertivita – Pavel Brenkus

Pavel Brenkus je klinický psycholog a psychoterapeut. Aktuálně pracuje ve své ambulanci a ve FN Plzeň. Zabývá se diagnostikou, v terapii se zaměřuje na rodinnou terapii. Dále přednáší na konferencích a vede semináře zaměřené na komunikační dovednosti, uvědomění si hranic spolupráce zejména pro lékaře a zdravotníky. Spolupracuje se školami a pacientskými organizacemi. Je předseda AKP Západní Čechy.

 

Asertivita je dovednost vyjádřit naše myšlenky, zájmy, názory i pocity jasně, přitom tak, abychom nenarušovali práva druhých a nedotkli se jejich důstojnosti. Asertivní chování považujeme za optimální, tj. přiměřené prosazování svých požadavků. Během workshopu se budeme dotýkat tématu asertivity jak z hlediska vlastního tak z hlediska okolí. S tím také souvisí téma potřeb, motivace. Pokusíme se pracovat interaktivně a budeme se pokoušet najít přiměřenost asertivního jednání.

 

27.11. 2020 Networking – Natalie Krausová

 

Natalie Krausová je produkční v kulturně-umělecké sféře. Během své desetileté praxe pracovala pro mnoho českých i mezinárodních festivalech a projektech, například: designsupermarket, KVIFF, PQ, Visual Manual, doinkubátor a dalších. Díky tomu poznala spoustu zajímavých lidí z různých oborů, které se snaží propojovat, aby si mohli vzájemně pomáhat a vymýšlet zajímavé projekty. V současné době působí s uměleckou skupinou 3Dsence a na UMPRUM připravuje předmět Business & Soft skills.

Co networking přesně znamená a jak networkovat? Workshop vás naučí, jak správně splétat síť kontaktů tak, abyste je mohli využívat ku prospěchu svých značek a projektů. Pochopíte, že small-talk v tramvaji se známým i předání vizitky správnému člověku může být začátek velké spolupráce.

 

11.12. 2020 Discovery skills – Dan Beseda

 

Dan Beseda se během své čtyřleté praxe v americké chemické společnosti naučil, jak vytvářet produkty, které rezonují na trhu a mezi zákazníky mají mnohem větší úspěch než produkty navrhované experty. Tuto dovednost využívá nejen při navrhování nových produktů a služeb, ale také v rámci pomoci druhým. Působí jako certifikovaný coach, mentoruje studenty a mladé profesionály v oblasti marketingu, kariérního poradenství a vyjednávání.

 

Jak zjistím co klient / zákazník chce a potřebuje, než pro něj začnu navrhovat? V současné době se mnohdy stává, že nás osloví klient, který přesně nezná své potřeby a požadavky  nebo je neumí definovat. Během interaktivního workshopu se naučíte pokládat správné otázky tak, abyste klientovi porozuměli, a vytvořili produkt či službu přesně na míru. Díky tomu se do budoucna můžete odlišovat od zbytku trhu a můžete se vyhnout nedorozumění a nepříjemnostem.

 

 

18.12. 2020 Project management – František Kudláček

 

František Kudláček působil dvacet pět let jako konzultant a vedoucí projektů pro největší pojišťovny i malé výrobní podniky i pro instituce státní a veřejné správy. V současnosti pracuje jako senior projektový manažer pro společnost TAYLLORCOX, kde vede kurzy projektového managementu.

Už se vám stalo, že jste dostávali úkol a sám zadavatel nedokázal přesně sdělit, co vlastně chce, několikrát změnil cíle i podmínky a nakonec vám, řekl že si to představoval jinak? Tento workshop vám napoví, jak mít celý proces realizace pod kontrolou abyste úkol zvládli a nezůstali ztraceni ve spleti změn, informací a všelijakých upřesnění kdesi na cestě.

 


Číst více...

Soft skills - workshopy - letní semestr 2019/2020

Workshopy na téma Soft skills jsou určeny studentům, absolventům, akademickým pracovníkům, zaměstnancům a přátelům školy.

 

Budou probíhat v letním semestru 2019/2020, vždy jednou za čtrnáct dní, v pátek od 9.00 do 12.00 h, v učebně 215 na UMPRUM.

 

Program:

 

28.2.2020 Time management a Work-life balance – Hana Horáková (Čejchanová)

 

Během workshopu se studenti dozví co je to Work-life balance, jak nastolit klid a mír mezi osobním a pracovním životem. Dozví se, jak pracovat s časem, jak funguje Time management IV. generace v dnešní rychlé době, kdy prostě nelze všechno vždy stihnout. Někteří účastníci možná ocení tipy na to, jak pracovat s časožrouty nebo jak bojovat s prokrastinací. Jiní zase jak být efektivnější a produktivnější. Máte-li pocit, že vše dobře zvládáte, přijďte si vyplnit test, který vám řekne, jak jste na tom ve skutečnosti. 

 

Hana Horáková je lektor a konzultant v oblasti komunikačních dovedností. Zabývá se tzv. Soft Skills – dovednostmi prezentace, jednání, vyjednávání, vedení lidí či řízení času. Na UMPRUM v Praze vybudovala modul sociálních dovedností, který pomáhá k větší uplatnitelnosti absolventů na trhu práce. V rámci modulu se vyučují předměty jako management umění, řízení značky, business skills, soft skills, prezentační dovednosti nebo autorské právo. Hana působí na škole jako pedagog a vede workshopy na téma Prezentační dovednosti a soft skills.

 

 

13.3.2020 Project management – Jiří Sulženko

 

Spousta dobrých nápadů skončí v šuplíku a nikdy se nerealizuje. Jaká je cesta od nápadu k prototypu a realizaci z hlediska projektového managementu? Jak navrhnout dobrou strukturu projektu, sestavit tým, naplánovat cíle a činnosti, udržet při realizaci na uzdě rozpočet a podle čeho zhodnotit úspěchy a propady? Průvodcem nám bude nejen Business Model Canvas, ale i řada dalších nástrojů, příkladů a praktických cvičení.

 

Jiří Sulženko je kulturní manažer. Aktuálně pracuje jako kurátor pražských náplavek, mezi lety 2013 - 2018 byl ředitelem programu projektu Plzeň 2015 - Evropské hlavní město kultury a DEPO2015. Vystudoval produkci na DAMU, pracoval v Divadle Archa, jako ředitel KC Zahrada na Jižním Městě, kde také spoluzakládal festival Street For Art. Na katedře produkce DAMU nyní také učí.

 

27.3.2020 Discovery skills – Dan Beseda

 

Jak zjistím co klient / zákazník chce a potřebuje, než pro něj začnu navrhovat? V současné době se mnohdy stává, že nás osloví klient, který přesně nezná své potřeby a požadavky nebo je neumí definovat. Během interaktivního workshopu se naučíte pokládat správné otázky tak, abyste klientovi porozuměli, a vytvořili produkt či službu přesně na míru. Díky tomu se do budoucna můžete odlišovat od zbytku trhu a můžete se vyhnout nedorozumění a nepříjemnostem.

 

Dan Beseda se během své čtyřleté praxe v americké chemické společnosti naučil, jak vytvářet produkty, které rezonují na trhu a mezi zákazníky mají mnohem větší úspěch než produkty navrhované experty. 

Tuto dovednost využívá nejen při navrhování nových produktů a služeb, ale také v rámci pomoci druhým. Působí jako certifikovaný coach, mentoruje studenty a mladé profesionály v oblasti marketingu, kariérního poradenství a vyjednávání.



24.4. 2020 Networking - Natalie Krausová 

 

Networking je v současné době hojně používané slovo napříč všemi obory na světě. Co ale přesně znamená a jak networkovat? Workshop vás naučí, jak správně splétat síť kontaktů tak, abyste je mohli využívat ku prospěchu svých značek a projektů. Pochopíte, že small-talk v tramvaji se známým i předání vizitky správnému člověku může být začátek velké spolupráce. 

 

Natalie Krausová je produkční v kulturně - umělecké sféře. Během své desetileté praxe pracovala na mnoha českých i mezinárodních festivalech a projektech, např.: designsupermarket, KVIFF, PQ, Visual Manual, dokinkubátor a dalších). Díky tomu poznala spousty zajímavých lidí různých oborů, které se snaží propojovat, aby si mohli vzájemně pomáhat a vymýšlet zajímavé projekty. V současné době působí s uměleckou skupinou 3dsense a na UMPRUM připravuje předmět Business skills a Soft Skills.

Business skills - workshopy - zimní semestr 2019/2020

Workshopy na téma Business Skills jsou určeny studentům, absolventům, akademickým pracovníkům, zaměstnancům a přátelům školy.

 

Proběhly v zimním semestru 2019/2020, vždy jednou za čtrnáct dní, v pátek od 9.00 do 12.00 h, v učebně 215 na UMPRUM.

 

Program:

11.10.2019 Marketing - Pavlína Louženská

Marketingový plán pro módní a designové značky (marketing)

Během interaktivního workshopu projdeme jak stvořit vaší značce brand, jak si určit cílovou skupinu i jak s ní postupně pracovat. Zaměříme se na práci s frameworky, které můžete aplikovat do budoucna. Probereme, jak pracovat s partnery i kdo vám se značkou může pomoci a co mu (nebo jí) zadat. Ukážeme si jaké existují kanály a co se od nich dá očekávat. S sebou nepotřebujete počítač, ale papír a tužku.

Pavlína Louženská dříve věřila v jednorožce, teď se naučila věřit v sama sebe. A v to že, když se spojíme, budeme silnější. I proto založila Pavlína skupinu #HolkyzMarketingu, která dnes má přes 17 000 členek. Dlouhodobě se věnuje marketingu a businessu pro startupy. V manGoweb má starost strategii a pro Google je konzultuje v rámci Google Developers Launchpad, ale potkáte jí i v mnoha dalších akcelerátorech. Působila jako v ZOOTu nebo H1.cz, v agentuře 2FRESH se věnovala inovacím. Je členkou správní rady Transparency International.

 

25.10.2019 Sociální sítě - Marie Háková

Jak svoji práci ukazovat na sítích? (sociální sítě)

Sociální sítě jsou výborné místo, kde sdílet to, co umíte nejlépe – svoji práci. Co vybírat a jak to zpracovat, aby vaše prezentace měla smysl? Podíváme se na to, jak funguje psychologie uživatelů, co chtějí vidět a jakým způsobem k nim dostat to, co potřebujete.

Marie Háková vytváří digitální obsah a stará se o to, aby se dostal k těm správným lidem. Jako editorka se stará o Tchibo Blog, jako social media copywriterka vymýšlí příspěvky pro sítě klientů a jako lektorka učí malé projekty přemýšlet nad vlastním obsahem, vybrat pro ně správné kanály a formáty, a vybalancovat to s placenou podporou nebo spoluprací s influencery. Je součástí obsahové agentury Follow Bubble, kde funguje jako Social Media Lead.

 

8.11.2019 Public Relations - Nikola Lörenz

PR pro začínajícího designéra (publiuc relations)

Co je PR v roce 2019 a co je v rámci něj důležité pro začínajícího designéra? Na které aktivity by se měl designér zaměřit na svém začátku a na co myslet do budoucna? S Nikolou Lörinczovou pochopíte, jak se starat o své PR od dobrého jména až po prezentaci v médích. Z kurzu bude každý odcházet s vlastním plánem, na čem začít pracovat a co zlepšit.

Nikola Lörinczová dělá PR 11 let a posledních 6 let se specializuje na oblast kultury, designu a umění. Za tuto dobu si v PR vyzkoušela skoro vše. Od kampaní pro nezávislé umělce, začínající designery až po obrovské kulturní akce a významné osobnosti. Prioritou je pro ní sledovat, jak se PR proměňuje a zkoušet nové věci a postupy, které fungují. V roce 2014 založila agenturu PIARISTI.

 

22.11.2019 Finanční gramotnost - Michal Hojdar

Finance, jako důležitá součást našeho života (finanční gramotnost)

Praktický návod, jak předejít praktikám finančních institucí, které využívají neznalosti klientů. Jak dosáhnout finanční nezávislosti. Jak si vybrat správného finančního poradce, aneb je dobré ho vůbec mít?

Michal Hojdar je profesionál v oblasti finančního plánování a podnikatelském vzdělávání. Dosáhl nejvyššího evropského standardu ve finančním vzdělávání (EFA). Pracuje s vrcholovými sportovci, podnikateli a studenty, což dokazuje jeho působení v podnikatelských klubech a přednášení na středních a vysokých školách.

 

6.12.2019 Cenotvorba - Michael Petrus

Jak hacknout cenotvorbu kreativní práce (cenotvorba)

Cílem workshopu je seznámit studenty s naceňováním tvůrčí práce. Účtování práce za hodinovku není jediná cesta. Jaké druhy cenotvorby může kreativec uplatnit a kdy se daný druh hodí aplikovat? Co jsou licence a jak fungují? Vyjednávání o penězích není magie, ale dovednost, která se dá naučit. To vše ale musí být podpořeno pochopením vlastního finančního sebeřízení, tedy jak si spočítat vlastní příjmy, výdaje a kolik skutečně ve výsledku vydělám.

Michael Petrus je ilustrátor, art director a komiksový hacker s 11 letou praxí v podnikání a marketingu na volné noze. Pomáhá kreativním podnikatelům na základě svých zkušeností ze spolupráce s agenturami, nakladateli a firemním sektorem z pozice tvůrce i zadavatele. V roce 2013 založil ilustrátorské studio a později výtvarně-technologický startup Nanits, který v Kalifornském Silicon Valley přivádí digitální komiksy k životu. 

 

20.12.2019 Základy podnikání - Michael Petrus

Start kreativního byznysu (základy podnikání)

Během workshopu si studenti vytvoří představu o základech podnikání freelancera, studia nebo agentury. Jaké dovednosti je třeba si osvojit pro hladké vedení vlastního byznysu nebo čeho se vyvarovat a na co se naopak jako kreativec zaměřit? Přehled o podnikání subjektů jako jsou studia nebo agentury pak pomůže i lidem na volné noze udělat si představu o tom jak efektivněji spolupracovat a navázat cenné spolupráce.

Michael Petrus je ilustrátor, art director a komiksový hacker s 11 letou praxí v podnikání a marketingu na volné noze. Pomáhá kreativním podnikatelům na základě svých zkušeností ze spolupráce s agenturami, nakladateli a firemním sektorem z pozice tvůrce i zadavatele. V roce 2013 založil ilustrátorské studio a později výtvarně-technologický startup Nanits, který v Kalifornském Silicon Valley přivádí digitální komiksy k životu. 

 

 

 

 

Mgr. Hana Horáková

E-mail hana.horakova@umprum.cz
Zařazení / Funkce
Prezentační činnost / Asistent
Prezentační činnost / Specialista