Business skills - workshopy 2020/2021
Workshopy na téma Business skills jsou určeny studentům, absolventům, akademickým pracovníkům, zaměstnancům a přátelům školy.
Budou probíhat v letním semestru 2020/2021, vždy jednou za čtrnáct dní, v pátek od 9.30 do 12.00 h, on-line na https://cesnet.zoom.us/j/7939627112.
26.2. 2021 Design Thinking – Leona Masare
Leona Masare se momentálně nejvíce věnuje service designu prostřednictvím metodik Design Thinking a Human Centered Design a konzultacím rozvoje jak ziskových, tak neziskových projektů (ČSAP, festival Jeden Svět, Wienerberger, Chart Ferox, Česká spořitelna aj.). V jejím životopise najdete také mezikulturní vzdělávání a projekty rozvoje občanské společnosti, a to na Kubě a v Myanmaru pod hlavičkou Člověka v tísni.
Workshop se zaměří na metodiku Design Thinking, včetně principů Human Centered Designu. Vycházet bude z případové studie projektu, na kterém se Leona podílela. Zadání projektu bylo vzít existující návrh sportovního vozíku pro lidi se zdravotním handicapem (oceněného Red Dot Design Award) a ověřit, zda tak jak je, vozík vyhovuje potenciálním uživatelům a jak by případně měl vypadat finální model pro výrobu a prodej na trhu.
12.3. 2021 Branding – Tomáš Hrivnák
Tomáš Hrivnák pracuje v marketingu a reklamě od té doby, co zase v Česku a na Slovensku máme kapitalismus. Byl vším možným (textařem, kreativním ředitelem, ředitelem agentury, strategickým plánovačem, výzkumníkem, poradcem...) a vším byl rád. Původním vzděláním je literární vědec a nebojí se to přiznat.
Obchodní značky jsou běžnou součástí našeho života. Setkáváme se s nimi, když děláme všednodenní rozhodnutí. Pomáhají nám orientovat se v nepřeberné paletě možností, služeb, produktů a zážitků, které si můžeme za své peníze koupit. Jsou signály kvality: prostřednictvím komunikace (např. v reklamě) slibují určitou úroveň kvality.
My všichni jsme součástí „příběhů“ značek - jako spotřebitelé, ale také jako tvůrci. Jako spotřebitelé fandíme Kofole a jejímu „retro stylu“ a jsme značkami, když se ucházíme o práci a rozesíláme svoje profesní životopisy. V dnešní společnosti přebytku může být značka klíčovým nástrojem, jehož prostřednictvím se vytváří hodnota pro zákazníka.
26.3. 2021 Public Relations – Nikola Lörinczová
Nikola Lörinczová je kulturní píáristka. Už 12 let pomáhá menším projektům prorazit a větším posouvat se dál a to nejen v médiích. V roce 2014 založila agenturu PIARISTI, tým holek, který dodnes pracoval pro 70 projektů napříč výtvarným uměním, designem, filmem, hudbou, literaturou, architekturou a módou. Každý týden vydává jednu epizodu podcastu PÍÁRKO, který se zaměřuje na témata kulturního PR a marketingu.
Kdy a jak začít s PR svého projektu a co k tomu potřebuji? Co to PR vlastně je a jaké mám na začátku možnosti? Světem nejen spolupráce s médii provede Nikola během workshopu, po kterém si každý sestaví vlastní jednoduchou strategii.
9.4. 2021 Autorské právo – Iva Javorská
Iva Javorská vystudovala právo na PF UK v Praze a na Université Paris 1 Panthéon-Sorbonne v Paříži, advokátkou je od r. 2001. Specializuje se na právo v umění a obchodní právo. Je členkou Fair Art. Od r. 2016 přednáší právo v umění na UMPRUM, příležitostně na dalších uměleckých školách.
Autorskému právu je dobré porozumět co nejdříve, protože příležitosti přichází nečekaně. Bez znalosti svých práv a tedy svého postavení, může autor/autorka obtížně vyjednávat jakékoli smlouvy (pracovní, licenční či smlouvy o dílo), obtížně nastavuje své profesionální vztahy, bere na sebe nepřiměřená rizika. Neví si rady, jak se bránit, když je jeho dílo užito proti jeho vůli nebo je-li neoprávněně kopírováno. Cílem workshopu je odstranit tuto neznalost a seznámit studenty s autorským právem jako nástrojem, který jim pomůže úspěšně fungovat v umělecké praxi. Nebudeme hovořit teoreticky, ale budeme simulovat praktické situace. Přístupy a zkušenosti jiných tvůrců si ukážeme na konkrétních případech. Studenti budou vítání přispět do diskuze vlastními dotazy a zkušenostmi.
23.4. 2021 Fundraising – Jan Kroupa
Jan Kroupa, PhD. 20 let působí jako konzultant, lektor a analytik v oblasti filantropie, fundraisingu a vedení organizací občanské společnosti v České republice a více než patnácti zemích světa, především ve střední a východní Evropě. Je spoluzakladatelem Českého centra fundraisingu, předsedou NETT, o. s. (nezávislý think tank pro občanskou společnost) a členem několika správních rad neziskových organizací u nás i v zahraničí. „Pomáhám lidem a organizacím dělat to, co považují za správné, aby mohli chodit světem s hlavou vysoko vztyčenou.“ Kontakt - české centrum fundraisingu, www.fundraising.cz, j@fundraising.cz
Štědrost a velkorysost k umění vždycky neodmyslitelně patřily. Jak se ale k sobě mají v současnosti v České republice? Jsou soukromí dárci ochotní kulturu a umění podporovat? A pokud ano, jak s nimi pracovat, na koho se obrátit a jakým způsobem…? Proč by zrovna nám měl někdo něco dát? Za který konec práci s dárci chytit, jak začít a co můžeme čekat?
7.5. 2021 Pracovněprávní minimum – Martina Hájková
Martina Hájková jako absolventka Právnické fakulty UK, VŠE oboru Arts management a produkce na DAMU získala bohaté zkušenosti nejen v teoretické, ale zejména v praktické rovině práce v umělecké sféře. Její základnou je v současné době Asociace profesionálních divadel ČR, kde působí jako právní konzultant a manažer. Kromě toho dlouhodobě spolupracuje s Národním divadlem, Institutem umění - Divadelním ústavem a neziskovou organizací FairArt.
Jaké výhody poskytuje status studenta? Jaký je rozdíl mezi prací v rámci zaměstnaneckého poměru a prací na volné noze? Co by měla obsahovat smlouva o dílo? Kdy musím platit sociální a zdravotní pojištění a daně? Jak komunikovat s úřady? Tyto a mnohé další otázky si zodpovíme během workshopu a pomůžeme vám se zorientovat v legislativní džungli.