1. Vznik a vývoj základních struktur světové módní produkce / životní styl a kulturní aspekty módního chování jedince od poloviny 19. století k dnešním dnům (historický kontext)
2. Základní koncepty autorské módní tvorby / avantgardy, dekadence a manýry v historickém kontextu od počátku 20. století… (historie a současnost velkých módních značek, jejich obchodní strategie a zásady komunikace)
3. FASHION-INDUSTRY / popis základních struktur světové módní tvorby a jednotlivých segmentů trhu (současné produkční, organizační a komerční formy podnikání v oblasti módy.)
4. Osobnost tvůrce / profese „COUTURIER“, STYLISTA a “FASHION DESIGNER” (přehled jednotlivých profesních oborů, personálních struktur a kreativních týmů v oblasti módní produkce)
5. MÓDA + MARKETING / kreativita, experiment, vývoj, obchod, komunikace, branding… (módní projekt a jeho styl, umělecký a technický koncept, cílové skupiny a segmentarizace trhu, struktura kolekce a produktové portfolio. Marketing v procesu tvorby, základní marketingová úvaha. Nová média, presentace a propagace módního produktu)
6. Defilé, Image, komunikace + média / Historické souvislosti
7. MÓDNÍ PRODUKT / Jednotlivé etapy vývoje módní kolekce
8. PROGNOSTIKA / Trendsetting (principy vývoje trendů a tendenci v oblasti textilní a oděvní produkce)
9. Jak založit a vést módní značku / BRANDing / Licence / Franchising (na pozadí historie a současnosti velkých i malých módních značek, jejich obchodní strategie a zásady komunikace)
10. BUSINESS PLÁN / financování autorské tvorby (Módní produkt a design jako přidaná hodnota, ekonomický koncept a tvorba ceny, typy projektů v oblasti módní tvorby a jejich financování)