ARTSEMESTR zima 2021
Vytvořeno: 14. 2. 2021 od Vysoká škola uměleckoprůmyslová v Praze

Vytvořeno: 14. 2. 2021
Vytvořeno: 14. 2. 2021
Vytvořeno: 14. 2. 2021
Vytvořeno: 14. 2. 2021
Vytvořeno: 14. 2. 2021
Vytvořeno: 14. 2. 2021
Vytvořeno: 14. 2. 2021
Vytvořeno: 14. 2. 2021
Vytvořeno: 14. 2. 2021
Vytvořeno: 14. 2. 2021
A4 klauzura zima 2020/21 

Mrakodrapy

Vytvořeno: 14. 2. 2021
A4 semestr zima 2020/21 

Mezinárodní soutěže

Vytvořeno: 14. 2. 2021

Artsemestr zima 2021
On-line

Průběh února 2021
 

Klauzurní a semestrální práce studentů UMPRUM budou tentokrát k vidění pouze on-line. Celoškolní přehlídka ARTSEMESTR zima 2021 se přesouvá na Facebook, Instagram a webové stránky ateliérů. S výsledky nejrůznějších projektů se bude možné seznamovat postupně v průběhu února a na jeho konci bude připraven výběr toho nejlepšího i s podrobnými informacemi.  

Na konci ledna 2021 obhajovali studenti UMPRUM své klauzurní a semestrální práce. Práci jim komplikovala celá řada omezení a prakticky kompletní přesunutí do on-line prostoru.

„Vzhledem ke stávající situaci jsme se museli rozloučit s možností prezentovat studentské práce v prostorách školy. Chybějící výstavu máme v plánu virálně a i trochu živelně prezentovat na sociálních sítích a webech jednotlivých ateliérů. Jejich fanouškovská základna by měla pomoci k aktivnímu a organickému útoku do sociálních sítí. Všechny příspěvky na sociálních sítích budou snadno k dohledání prostřednictvím hashtagu #artsemestrzima2021. Mimo to oficiální cestou plánujeme podrobnější seznámení s nejlepšími pracemi letošního semestru, které po obhajobách nominují katedry školy. Věřím, že taková forma prezentace už bude poslední. V letním semestru bychom rádi uspořádali větší akci, která by měla nemožnost vidět práce na vlastní oči vynahradit.“, říká k alternativnímu průběhu výstavy prorektor pro vnější vztahy a zahraniční spolupráci Radek Sidun.

Co aktuální Artsemestr zima 2021 s podnázvem On-line přinese, se bude v průběhu února objevovat v on-line prostoru UMPRUM.

 

Ateliéry a témata

Ateliér architektury I – Sociální bydlení u trati (Praha 3) – návrh objektu v nezastavěném prostoru v blízkosti Hl. nádraží a divadla Ponec, včetně řešení hluku, přístupu a dalších úskalí místa // klauzura: návrh interiér bytu pro sociální bydlení u trati
Ateliér architektury II – Harrachov – Město a Národní zimní stadion (Revitalizace areálu skokanských můstků v Harrachově)
Ateliér architektury III – Průzkum vývoje nových sociálních a ekonomických modelů s přihlédnutím na architektonický potenciál. // klauzura: Architektonická prezentace v době lock-downu využívající různé sociální sítě a média
Ateliér architektury IV – Návrh domu pro konkrétní místo s konkrétním zadáním // klauzura: mrakodrap designovaný maximálními rozměry 60x60m a výškou 150 m, do projekt by měl zahrnovat i sociální přesah funkce stavby
Ateliér průmyslového designu – 2.+4. r. teamový úkol (varná konvice, topinkovač, párkovač, espresso), 3.r. vlastní projekt (udržitelná obuv, příruční zavazadlo, exteriér automobilu, návrh pražského vozu metra), 5.r design krájecího stroje spolupráce s firmou Bizerba // klauzura: Desi(g)nfekce" čistit, léčit pomocí designu, navazujeme na téma "karanténa" a aktuální děje společnosti, zároveň i v širším kontextu významu "čistit prostředí pomocí kvalitního designu"
Ateliér designu nábytku a interiéru – 1. r. KRABICE a produkt, který se do ní má vejít pouze ve složeném stavu, 2.-5.r. návrh trvalé expozice v Ostravě – Cesta peněz - Spolupráce s českou národní bankou // klauzura: 1.r. Penál pro konkrétní cílovou skupinu včetně funkčního prototypu. 2.-5.r. zpracování vizuální stránky a dokumentace projektu pro ČNB tak, aby se mohla zúčastnit tendru.
Ateliér produktového designu – 1. r. – studie přírodniny; 2.-3. r. pop up mobiliář pro prezentaci produktů, č.-5. r. výlohy prodejen exkluzivního skla // klauzura: 1.-5. r. návrh Ceny za mimořádný počin
Ateliér sochařství – téma: divák  umění – umělec. Výstavy studentů ve veřejném či soukromém prostoru, o kterých referovali návštěvníci výstav z řad studentů ateliéru. Vznik archivu návštěv a zin v podobě kreslené mapy. // klauzura: volné téma
Ateliér malby – volné téma
Ateliér intermediální konfrontace – volné téma + kolektivní téma – postprodukční výklad vybraných filmových děl
Ateliér fotografie I – volné téma
 Ateliér skla – 1. r. – Návrh nápojového souboru, 2.-4. r. Koncept a design produktu pro konkrétní značku, 5. r. vypracování celkového konceptu značky včetně rešerší trhu a návrhů produktů // klauzura: IKONA – návrh vlastního produktu a přístupu v návaznosti na rešerši vybrané ikonické značky
Ateliér keramiky a porcelánu – „Kdo zapomíná své dějiny, je odsouzen je opakovat“ – inspirace vybranou událostí z databáze Paměti národa // klauzura: vytvoření díla na základě příběhů Paměti národa – spolupráce s Pamětí národa a aukční síní Sýpka
Ateliér K.O.V. – Klika – klika pro stavbu významného architekta, jehož jméno si studenti vylosují // klauzura: volná interpretace v návaznosti na vylosovaného architekta
Ateliér módní tvorby – Udržitelná VLNA – Statement piece // klauzura: návrhy autorské kolekce pracující s kompletními vzájemně kompatibilními, kombinovatelnými a variabilními outfity
Ateliér designu oděvu a obuvi – založení značky + on-line web. Ve spolupráci se studenty grafického designu studenti měli postavit „on-line“ značku, připravit její koncept s ohledem na filosofii, udržitelnost…
Ateliér textilní tvorby – Orobinec úzkolistý a pletení // klauzura: Orobinec – lokální zdroj a jeho revize v současném designu
Ateliér Ilustrace a grafiky – ilustrovaná próza — koncepce knihy, ilustrace, sazba, tisk a knihařské zpracování // klauzura: UPCYCLING — Využijte čehokoliv hotového, po(zvedněte) to!
Ateliér tvorby písma a typografie – Revival – plnohodnotné digitální typografické písmo na základě historické předlohy, Revue – interview s pro autora nej písmového designéra nebo typografa // klauzura: Revize pracovního prostředí – navrhnout a realizovat intervenci, hmotný či digitální nástroj nebo organizační prvek užitečný pro pracovní i společenský život ateliéru.
Ateliér grafického designu a vizuální komunikace – Vidět skrze čísla – práce s daty, umění vysvětlení pojmů, práce na pomezí grafického designéra a reportéra // klauzura: Čísla – autorský projekt jako vyústění semestrální práce
Ateliér filmové a televizní grafiky – 70 let Ateliéru filmové a TV grafiky na UMPRUM, příprava rozhovorů s vybranými absolventy a animovaných dokumentů // klauzura: "kampaň" na sociální síť jejímž úkolem je upozornit na 70. výročí našeho ateliéru Filmové a TV grafiky UMPRUM
Ateliér grafický design a nová média – Poslední soutěž – téma soutěžení v grafickém designu a oborové praxi // klauzura: Poslední soutěž – finalizace projektového webu a webových příspěvků studentů.
Ateliér fotografie II – Vlastní volný projekt studenta / krátkodobé úkoly technického charakteru k získání rozličných dovedností / Portrét / Video – natočení vlastního krátkého videa
Ateliér hostujícího umělce – Měřítka / Scales