Čerství absolventi UMPRUM ve výběru Graduation Projects 2019
Vytvořeno: 14. 1. 2020 od Vysoká škola uměleckoprůmyslová v Praze

Čerství absolventi UMPRUM ve výběru Graduation Projects 2019

 

Čtyři čerství absolventi UMPRUM se zařadili do výběru mezinárodní soutěže Graduation Projects, která hodnotí nejlepší diplomové práce studentů Visegrádské čtyřky. Laureáty se letos stali Zuzana Bramborová, Jan Buble, Michael Rosa a Zdeněk Růžička.

Graduation Projects nemá soutěžní charakter, jedná se o výběr nejlepších absolventských prací. Původně byla přehlídka určena jen polským absolventům. Od roku 2009/2010 se postupně otevřela i dalším zemím Viszegrádské čtyřky (České republice, Slovensku a Maďarsku). Samotný výběr zahrnuje široké spektrum grafického i průmyslového designu, včetně návrhů textilu, oděvů, skla či keramiky.
Do 17. ročníku soutěže bylo celkem přihlášeno 289 prací. Hodnoceny byly v kategorii 2D a 3D a porota udělila celkem 30 cen.

V Kategorii 2D se umístila se svou diplomovou prací Zuzana Bramborová z Ateliéru ilustrace a grafiky, Jan Buble z Ateliéru tvorby písma a typografie a Michael Rosa z Ateliéru průmyslového designu. V kategorii 3D zaujala porotu práce Zdeňka Růžičky z Ateliéru grafického designu a nových médií.

Výstava nejlepších diplomových prací je plánována na 22. února 2020 na hradě Cieszyn.

Zuzana Bramborová

Žížala pokládá otázky - Autorská kniha vypráví o žížale, která vyleze z hlíny a diví se. Tištěno ofsetem, tři barvy, 64 stran.

Jan Buble

Písmolijna FORM - Praktickým výstupem této diplomové práce je koncept propagace nové české písmolijny FORM. Její logo a vizuální styl, tištěné vzorníky a webová stránka. Teoretická práce se zaobírá rešerší historických způsobů propagace písmolijen.

Michael Rosa

Digital Design / ZOOMPRUM - Michael Rosa vytvořil jako svou diplomovou práci infosystém a stolní hru, která kombinuje fyzický svět s digitálním obsahem. Informační mobilní aplikace, která bude za pomocí moderních technologii a rozšířené reality zábavnou formou informovat jak studenty, tak širokou veřejnost o jednotlivých ateliérech na UMPRUM. Každá kartička pexesa obsahuje 3D sken obličeje pedagoga či významné osobnosti na umprum. Práce, ve které se zaměřuje především na nově příchozí studenty a studenty Erasmu, kterým tyto informace chybí a dezinformovanost komplikuje navazování mezioborových spoluprací. V rámci projektu vzniklo netradiční informační médium, hra ve formě několika set výtisků a aplikace s ní spojená, která slouží rovněž jako infosystém v rámci budovy UMPRUM. Tuto aplikaci má možnost stáhnout každý návštěvník školy, či vlastník papírové hry.

Zdeněk Růžička

SOUNDER - Projekt SOUNDER zkoumá téma současné hry/hračky/nástroje postavené na zvukovém experimentu a práci se zvuky. Vymezuje se vůči běžné produkci herního a hračkářského průmyslu, který dokola recykluje stejná klišé, a to jak ve formálním tvarovém řešení, tak i v tom zvukovém. SOUNDER propojuje současné technologie, které ovlivňují výslednou estetiku zvuků, s klasickými materiály postupy a principy. Pracuje s haptikou, vizualitou i s prostorovým vnímáním. Využívá formu klasické variabilní stavebnice, která je založena na hře s posloupností, a má ambice být alternativou ke všem zařízením využívající obrazovku nebo displej.

Michael Rosa

Zdeněk Růžička