Power of Identity se představí v Praze a následně v Tokiu
Vytvořeno: 19. 1. 2018 od Vysoká škola uměleckoprůmyslová v Praze

Studenti UMPRUM navrhli oděvní kolekce reflektující národní identitu. Oděvy oslavující sté výročí ČSR budou představené v Japonsku.

 

Premiérové představení prací: úterý 23. 1. ve 13 hodin
Ateliér designu oděvu a obuvi, UMPRUM, nám Jana Palacha 80, Praha 1

 

Nový projekt Ateliéru designu oděvu a obuvi Power of Identity: Memory Fashion Message rozvíjí spolupráci dvou prestižních univerzit – Vysoké školy uměleckoprůmyslové v Praze (UMPRUM) a Bunka Fashion Graduate University v Tokiu (BFGU), renomované univerzity, která vychovala světově uznávané avantgardní designéry jako Yohji Yamamoto, Issey Miyake nebo Junya Watanabe.

Cílem projektu je představení kolekcí studentů Ateliéru designu oděvu a obuvi profesorky Liběny Rochové s tématem národní identity na módním týdnu této proslulé univerzity. BFGU Fashion Week v Tokiu je významnou událostí zaměřenou na odbornou i širokou laickou veřejnost a je respektovanou platformou pro profesionály v oblasti oděvnictví. BFGU Fashion Week je také sledován předními módními značkami, které zde vyhledávají budoucí návrháře pro své tvůrčí týmy. Předvedení kolekcí studentů UMPRUM je výjimečnou příležitostí jak pro začínající oděvní designéry, tak pro prezentaci české módy v zahraničí, i důstojným připomenutím výročí vzniku ČSR.    

Projekt Power of identity: Memory Fashion Message navazuje na předchozí aktivity ateliéru, zejména na projekt Japonsko – klidná síla, který studenti úspěšně prezentovali na prestižním tokijském mole v loňském roce. Při příležitosti výročí sta let od založení samostatného Československa se vedoucí ateliéru v akademickém roce 2017/18 rozhodla pro zadání akcentující reflexi tradic a národní kulturní historie. Ve spolupráci s významnými českými výrobci jako Baťa a Preciosa vznikly ucelené kolekce oděvů, obuvi a doplňků, které odrážejí národní hrdost, tradiční řemesla i kulturně-umělecký odkaz české společnosti. Studenti ateliéru si spolupráci s velkými průmyslovými podniky vyzkoušeli přímo ve výrobě, a to především v prestižní italské obuvnické fabrice Kallisté v Benátkách. Inspiraci čerpali výhradně z české kultury, a to tak, aby byl výsledný produkt reprezentativním a po umělecké i technologické stránce konkurenceschopným artefaktem i na mezinárodním trhu. Tvorba kolekcí byla po celou dobu konzultována s odborníky na národní kulturu a umění a akademiky zabývajícími se českou kulturou.

V Ateliéru designu oděvu a obuvi pražské UMPRUM tak vznikl profesionální soubor kolekcí inspirovaných českou kulturou, které jsou připravené k představení na BFGU Fashion Weeku v Tokiu. Prezentace v Tokiu formou módní přehlídky se uskuteční v termínu 30. ledna 2018. K premiérovému představení studentských prací dojde v úterý 23. ledna 2018 na půdě Vysoké školy uměleckoprůmyslové v Praze.

Tisková zpráva ke stažení

Děkujeme našim partnerům