UMPRUMSHOP 2021
Vytvořeno: 22. 11. 2021 od Vysoká škola uměleckoprůmyslová v Praze

UMPRUMSHOP
Cash only

9. – 12. 12. 2021

 
zahájení: 8. 12. 2021 v 18 hodin
otevřeno:  11 – 20 hodin

Technologické centrum UMPRUM, Mikulandská 134/5, Praha 1

 

Oslavit nové začátky mladým designem, to je poselství letošního UMPRUMSHOPu, který se koná po roční odmlce. UMPRUMSHOP je jedinečná prodejní výstava děl z řad studentů a absolventů školy, jež se koná pod záštitou Ateliéru módní tvorby.

Tato studentská akce dává každoročně příležitost mladým tvůrcům prezentovat výsledky své práce a především je nabídnout k prodeji široké veřejnosti, která má naopak možnost podpořit lokální autorskou tvorbu. UMPRUMSHOP návštěvníkům nabízí produkty desítek autorů, které jsou originální alternativou (nejen) vánočních dárků.

 Téma dvanáctého ročníku výstavy poukazuje k příslibu nové post-covidové doby, a také k nově otevřenému a dlouho očekávanému Technologickému centru UMPRUM v Mikulandské ulici, v jehož prostorách se akce poprvé koná. Letošní UMPRUMSHOP reaguje na pocity uplynulé doby skrze motivy oslavy, budoucnosti, naděje, radosti, pohlazení, snovosti a měkkosti. Ty se zrcadlí v celkovém konceptu, vizuálním stylu přehlídky i v kurátorském výběru produktů, které byly vytvořeny se záměrem zlepšit každodenní život.

 Součástí akce je již tradičně zájem o otázky udržitelnosti a ekologické šetrnosti, a to nejen v případě vystavených produktů, ale i v celkové dramaturgii výstavy. Instalace je částečně vytvořena ze staršího mobiliáře z předchozích let a zbytkového materiálu ze stavebních prací v budově. Výstava tímto ukazuje, že recyklace a upcyklace nejsou pouze pomíjivým trendem, ale integrální součástí uvažování mladých designérů.

 

Koordinace: Pavel Ivančic M.A., Mgr. art. Viera Devečková, ArtD.
Kurátorky: Natálie Szegény, Adéla Greta Holušková, Markéta Hájková
Supervize: Sára Sedláková, Markéta Kaplanová
Architektura: Ivo Jedlička, Kristýna Hodanová
Instalace: Karolína Čechová, Silvia Leitmannová, Tobias Schubert
Grafika: Oskar Koutný (vizuální styl), Barbora Horáková (grafika Open Call)
PR & sociální sítě: Natálie Szegény
Produktový tým: Natálie Repkovská, Tatiana Piussi
Produkce: Studenti Ateliéru módní tvorby
Text: Veronika Soukupová