Úspěch kolekce Power of Identity v Londýně
Vytvořeno: 20. 12. 2018 od Vysoká škola uměleckoprůmyslová v Praze

Vytvořeno: 20. 12. 2018

Power of Identity II v Londýně
Přehlídka Ateliéru měla obrovský úspěch a přinesla nabídky skvělých spoluprací – ohlédnutí za akcí očima Liběny Rochové

 

Ateliér designu oděvu a obuvi představil svou kolekci Power of Identity II Memory of Fashion Message v Londýně. Projekt iniciovala vedoucí ateliéru a známá módní návrhářka Liběna Rochová, která se svými studenty déle než rok vytvářela kolekci inspirovanou vznikem Československa a českou národní historií.
Modely byly nejprve k vidění na přehlídce v Japan House v Londýně a následně byly vybrané kusy vystaveny v galerii Českých center Vitrínka, kde si je možné prohlédnout až do 13. ledna.
A jak tento úspěch, který mimo jiné přinesl i nabídku velmi zajímavých spoluprací a potvrdil pozici UMPRUM mezi předními školami zabývajícími se módou, vidí Liběna Rochová?

 

S Vašimi kolekcemi cestujete po celém světě, nejčastěji do Japonska, co Vás přivedlo do Londýna?

Nabídku představit kolekci v Londýně jsme dostali od Českých center. Ředitelka londýnské pobočky, Tereza Porybná ji viděla Na Mercedes Benz Prague Fashion Week a byla jí nadšená natolik, že ji zařadila do londýnského programu oslav ke stému založení Československa.

Představit všechny modely v zahraničí musí být časově i logisticky hodně náročné, čím jste se v Londýně prezentovali?

Prezentovali jsme se jen novější částí celého projektu, který nazýváme Power of Identity II. Kromě toho ho doplnily i zcela nové modely Barbory Procházkové a Antoniny Zablocké. Celkem bylo představeno 12 autorů. Mimo samotné přehlídky jsme promítali film Jakuba Jahna o cestě ateliéru do Tokia s předchozí kolekcí Japonsko klidná síla a fotografie modelů studentů japonské Bunka Fashion Graduate Univesity, se kterými již několik let úspěšně spolupracujeme.

Když máte možnost se za celou akcí ohlédnout, splnila Vaše očekávání?

Určitě. Byl to obrovský úspěch. V sále Japan House bylo plno, doslova narváno. Je zde 150 míst k sezení a my napočítali kolem 250 lidí. Že jsme přesvědčili, dokazuje hned několik nabídek spoluprací od velmi prestižních britských škol – Central Saint Martins a London College of Fashion a dostali jsme i pozvání od ředitele Graduate Fashion Week v Londýně.

A nyní nezbývá, než se zeptat, co se studenty chystáte pro rok 2019?
Se studenty jsme začali pracovat na novém projektu, který se zabývá etickým poselstvím – Ethical Message. Rozpracovávají zde velmi aktuální a naléhavá témata jako udržitelnost, recyklace, zero waste a podobně. Kolekci plánujeme uvést v lednu na Bunka University Graduate Fashion Week a dále na březnovém Mercedes Benz Prague Fashion Week.
Mimo to dále pokračujeme v naší úspěšné spolupráci se společností Baťa. Právě pracujeme na zadání Evolution of Style. Jedná se jako v přechozích letech o studentskou soutěž, kde nejlepší z návrhů bude realizován tak, jako letos v případě Terezy Kanyzové, nebo před rokem Adama Kosta a Lindy Zabilkové. Jejich boty se v limitované kolekci prodávaly po celém světě.

Aktivita ateliéru i šíře zájmu je pozoruhodná, jak se Vám k takovému tempu a výkonům daří motivovat Vaše studenty?

Studenti vidí, že sama makám, a to je motivuje k výkonům, ze kterých mám radost.

 

Foto Jan Pavelka

Kolekci modelů Power of Identity II, které nafotila Nikola Šrajerová, si můžete prohlédnout zde: https://1url.cz/NMHE1