Úspěch UMPRUM v soutěži Best in Design 2022
Vytvořeno: 16. 5. 2022 od Vysoká škola uměleckoprůmyslová v Praze

Úspěch UMPRUM v soutěži Best in Design 2022

Studentky UMPRUM se opět umístily mezi oceněnými v mezinárodní soutěži Best in Design pořádané u příležitosti Zlín Design Week.  Absolutním vítězem napříč kategoriemi a vítězem kategorie Communication se staly čerstvé absolventky UMPRUM Karla Gondeková a Karolína Matušková s diplomovým projektem Listovatel / Otevřený sešit Karla Placky. Ocenění Media Award získala Scene Collection studentky Ateliéru K.O.V. Kristýny Mikoláškové, kterou společně vytvořila s Terezou Drobnou. V kategorii Fashion se na 3. místě umístila posluchačka Ateliéru designu oděvu a obuvi Kristýna Šenkýř Lovásová s kolekcí Textile Manifestoes – Fake Perfection. 

V letošním 13. ročníku se o titul utkalo téměř 300 designérů ze 17 zemí. Soutěž pod hlavičkou Zlín Design Weeku podporuje budoucnost designu, mladé tvůrce do 30 let. Tvoří příležitosti pro získávání kontaktů, navázání přátelství, spolupráce, načerpání inspirace a v neposlední řadě prostor pro prezentaci a získání finanční podpory.

Absolutním vítězem napříč kategoriemi soutěže se stalo duo Karla Gondeková & Karolína Matušková s projektem Listovatel / Otevřený sešit Karla Placky. Vítězky se tak mohly těšit nejen z prvního místa, které zaujaly v kategorii Communication Design, ale také z hlavní výhry a titulem Best in Design. Listovatel je bezplatná webová platforma, která snadno a zdarma zpřístupňuje kvalitně zpracované pracovní listy pro děti, vznikla za účelem rozvíjení dětské kreativity i vnímavosti vůči okolnímu světu.

Zamýšleli jste se někdy nad sebeprezentací na sociálních sítích? Kristýna Šenkýř Lovasová ano, a svou kolekcí Textile Manifestoes – Fake perfection si vysloužila třetí místo. Inspirací jí byla vlastní fotografie, která při nahrávání ztratila kvalitu rozlišení. Myšlenku nedokonalosti transformuje nejen grafickým zpracováním spolužáka z Ateliéru grafického designu a vizuální komunikace Kryštofa Nováka, ale i oděvem samotným. Modely se zaměřují především na přední část těla, stejně, jak tak tomu je u sebeprezentace na sociálních sítích, včetně absence nebo destrukce zadní části.

 

Poprvé se letos udělovala cena médií, kterou získaly se svou Scene collection, Kristýna Mikolášková a Tereza Drobná. Kolekce bytových doplňků vznikla v době pandemie, kdy autorky hledaly únik od reality a pocitu izolace. Doplňky byly vytvořeny v jasných barvách, které evokují pocity štěstí a radosti, aby rozjasnily prostor a vytvářely příjemné prostředí.