TEXTile Manifestoes se představuje v Japonsku
Vytvořeno: 2. 3. 2021 od Ateliér designu oděvu a obuvi

TEXTile Manifestoes se představuje v Japonsku
módní přehlídka on-line
2. 3. 2021 na BFGU Fashion Week
https://bfgu-bunka.ac.jp/redefining/future/



TEXTile Manifestoes, angažovaný projekt studentů a studentek Vysoké školy uměleckoprůmyslové v Praze, se bude prezentovat na prestižní japonské módní události BFGU Fashion Week. Projekt představuje společnou práci studentů Ateliéru designu oděvu a obuvi s Ateliérem grafického designu a vizuální komunikace a Ateliérem tvorby písma a typografie.

  „Spolupráce studentů rozdílných oborů přináší nové vnímání a vhledy. Tyto přesahy jsou důležité pro obohacení kreativity i pro praktické učení se spolutvoření,“  hodnotí přínos spolupráce s jinak zaměřenými obory vedoucí Ateliéru designu oděvu a obuvi UMPRUM  Liběna Rochová.

 Hlavním a spojujícím prvkem celé kolekce je zvolený materiál, graficky zpracované pletáže. Ty jako jakési manifesty v sobě nesou různá poselství. V dekorech nebo i střihových vzorech mladí autoři reagují na palčivé otázky dnešních sociálních problémů, jako jsou globální kontrola lidí, umělá inteligence nebo virtuální realita, ale též na vnitřní zápas s identitou, pamětí či duševním zdravím.

Jmenovat můžeme kolekci SONDER Eduarda Ganoczyho a Nahuel Gerth, který se snaží pomoci pacientům s příznaky sebepoškozování a přesunout jejich negativní pocity. NEZASTIŽEN Agáty Seehákové a Kláry Dvorské naopak vtipně reaguje na radost i úskalí, které s sebou nesou služby České pošty. Problém veřejného sledování  zaujal Tomáše Němce a Matěje Vojtuše, kteří společně vytvořili jakési brnění proti způsobům veřejného sledování. Jejich kolekce ID pracuje s obtížně zachytitelnými motivy a vzory. Na odlehčenější notě se nese kolekce BAD KIDS, kterou podnítil zájem o nápisy na toaletách školy, Ty její autoři, Jaroslav Vích a Filip Kominík, promítají do oděvu prostřednictvím výšivky, tisku nebo střihové konstrukce.

 TEXTile Manifestoes mělo mít svou premiéru již na jaře 2020 na Milano Design Week, který se vzhledem k protiepidemickým opatřením nemohl uskutečnit. Výběr z kolekce byl představen na podzim v rámci Mercedes-Benz Prague Fashion Week.
Nyní se prostřednictvím video-přehlídky stává součástí on-line módní události BFGU Fashion Week pořádané v japonském Tokiu.

 

Autoři kolekcí (módní designer x grafický designer)
Jan Smejkal x Oskar Koutný / Jaroslav Vích x Filip Kominík /  Kristýna Hrabánková x Tereza Saitzová & Karolína Matušková / Valerie Jurčíková x Eva Rotreklová / Vojtěch Bašta x Jakub Kozelka / Kristýna Lovasová x Kryštof Novák / Hana Valtová x Nina Bohonová /  Aleš Hnátek x Martin Kyjovský / Julia Sadloňová x Sonni Scheuringer / Eduard Ganoczy x Nahuel Gerth / Natálie Nepovímová x Cindy Kutíková / Agáta Seeháková x Klára Dvorská / Tomáš Němec x Matěj Vojtuš / Alexandra Gnidiaková x Stefan Osciatka

Pedagogické vedení: Liběna Rochová
Grafika: Jakub Novotný
Fotografie: kreativní tým pod vedením Štěpánky Stein
Produkce: Michaela Kaplánková

Režie videa: Filip Rejč
Art Direction: Anna Pospíšilová

Partner projektu: Originální pleteniny pro tento projekt byly vytvořeny ve společnosti NOVIA FASHION s.r.o.

Poděkování: Bunka Fashion Graduate University, České centrum Tokio, Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy České republiky, PRECIOSA, Tylex Letovice, a.s., Hlavní město Praha, Salon Petra Měchurová, Make-up Institute Prague, Kříž s.r.o., STUDIO HRDINŮ.
NOVIA FASHION s.r.o. a realizační tým v této firmě

 

Fotografie z natáčení přehlídky a backstage / foto: Tereza Kopelentová