On-line v Ateliéru skla
Vytvořeno: 5. 10. 2020 od Ateliér skla

Den otevřených dveří UMPRUM
ON-LINE
19. - 22. 10. 2020
on-line konzultace, videokonference, videa a řada dalších užitečných informací

Vysoká škola uměleckoprůmyslová v Praze pořádá tentokrát Den otevřených dveří on-line. Zájemci mohou využít on-line konzultace s vyučujícími, zhlédnout informační videa a sledovat přehledný souhrn informací na webu UMPRUM.

On-line kozultace v Ateliéru skla

Konzultace Ateliéru skla s Ronym Pleslem a Klárou Horáčkovou

úterý 20. 10. 2020
10-13 hodin

konzultace probíhají individuálně po 20 minutách

rezervovat si termín konzultace můžete zde
! Registrace probíhá dvoufázově - po výběru termínu je nutné Vámi vybraný čas potvrdit prostřednictvím kontaktního formuláře!

 

Pro další dotazy můžete kontaktovat Kláru Horáčkovou na adrese klara.horackova@vsup.cz

Konzultace

V rámci Dne otevřených dveří nabízíme uchazečům o studium individuální konzultace s vedením ateliéru, a to buď osobně ve studiu Rony Plesl v Praze v Karlíně, nebo online skrze platformu Teams.

Na konzultace si, prosím, pokud možno, připravte portfolio svých prací. U uchazečů o studium není nezbytně nutná předchozí zkušenost se sklem, důležitá je především kreativita a radost z práce.

Pokud máte jakékoliv dotazy, rádi Vám je zodpovíme na mailu klarahoracek@gmail.com. Na této adrese je také možné si domluvit individuální konzultaci mimo Den otevřených dveří.

Novinky z ateliéru sledujte na Instagramu: Glass_Umprum a Facebooku: GLaSS (aaad) SkLO (všup)

Těšíme se na Vás!

Rony Plesl

Klára Horáčková

O ateliéru

Ateliér skla na Vysoké škole uměleckoprůmyslové navazuje na nejlepší tradice, které byly budovány pod vedením pana prof. Kaplického, Libenského a Kopeckého.

Sklo je velice ojedinělý, stále „živý" materiál, který více než ostatní pracuje s náhodou a překvapením. Mimo jiné i z tohoto důvodu balancuje sklářská tvorba v ateliéru na hraně volného umění a designu. Tento balanc by měl být zcela přirozený, bez složitého dělení.

Naprosto zásadní je proto myšlenkový základ tvorby, která neodlišuje umění na malé a velké, volné a užité. Důraz na silný myšlenkový koncept by měl provézt studenty labyrintem trendů, počítačových simulací a překonat nástrahy laciného estetismu a dekorativismu, ke kterému magický materiál, jako je sklo, tak často svádí.

Sklo má velice blízko k architektuře a mělo by s ním být i v té nejdrobnější formě pracováno monumentálně, spolu s hledáním světla.
Například sklenice je stejným architektonicko-sochařským problémem jako volná plastika. Důležitá je zde vnitřní síla a napětí siluety, která nese podobně jako kresba veškeré emoce, profesionalitu a zkušenosti tvůrce. Kresba je tudíž dalším pilířem tvorby v ateliéru skla.

Ateliér by měl jít cestou tvůrčího designu s přesahem až ke konceptuálnímu přístupu, ze kterého je možno přejít k jakékoliv umělecké disciplíně.

Vzory se mohou stát jména jako Jan Kotěra, Pavel Janák, Josef Kaplický, Isamu Noguchi, Gio Ponti, Etore Sottsass.

Ateliér by neměl ztratit charisma a hrdost, a přitom se neuzavřít do separatistické, rádoby umělecké ulity, která vede k přílišnému akademismu a eklektismu.

Absolvent musí být schopen vytvořit jak kvalitní volné umění, tak i kdekoliv ve světě přesvědčit výrobce o síle a smysluplnosti jeho designu, a to se vší pokorou i hrdostí.