V soutěži o nový vizuální styl Holešovické tržnice, pořádané organizací Czechdesign, zvítězili čerství absolventi Ateliéru tvorby písma a typografie UMPRUM Josefína Karlíková a Matej Vojtuš.

V soutěži o nový vizuální styl Holešovické tržnice, pořádané organizací Czechdesign, zvítězili čerství absolventi Ateliéru tvorby písma a typografie UMPRUM Josefína Karlíková a Matej Vojtuš.
Renomovaná porota vybírala z 38 návrhů, jejichž cílem bylo najít směr nové prezentace pražské tržnice, která podpoří přístupnost tržnice pro různé věkové i sociální skupiny a zároveň posílení její image jako tradičního místa pro setkávání Pražanů. Vybrané písmo Animo (Heavyweight) a grafické motivy odkazují na typické architektonické prvky tržnice a také na typickou estetiku prodejních míst – cenovky, vývěsní štíty, ukazatele nebo tabule.
Vizuální identita Holešovické tržnice jako ozvuk tradice lidového, nejen obchodního, ale také kulturního, společenského a kulinářského života.
Pod pojmem lidovosti máme v případě této tržnice na mysli hlavně představu široké veřejnosti a příležitosti k setkáním na jednom pestrém místě za účelem rozličných kulturních, společenských, gastronomických a dalších zážitků. I proto – a také v návaznosti na různé „zóny“, které se v tržnici vyskytují – jsme zvolili širokou škálu a různé možné využití barev. Základní myšlenka, s níž jsme pak vycházeli při práci na grafickém řešení, byla skutečnost, že Holešovická tržnice je jakýmsi „městem ve městě“, svébytnou „čtvrtí“ s jedinečnou atmosférou.
Klíčovou úlohu při práci na návrhu vizuální identity tržnice tedy hrála její architektura a její lidové využití. Výběrem písma Animo (Heavyweight) a grafickými motivy jsme se snažili navázat nejen na stávající architektonické prvky tržnice, ale také na typickou estetiku prodejních míst – určenou cenovkami, vývěsními štíty, ukazateli, tabulemi a dalším. Ty mohou také souznět s ruchem a rozmanitostí trhového prostranství. Zároveň se tyto motivy a prvky v kombinaci s písmem Animo jeví jako případné a přehledné řešení pro následnou tvorbu orientačního systému. Při výběru písma pro nás byl důležitý odkaz k minulosti, ale také přesah do současného světa. Ve vizuálním stylu se snažíme uchopit, co pro člověka může představovat tržnice i dnes – ideálně prostor, který není určen jen k nákupu, hromadění a spěchu, ale slouží především jako místo plné zážitků, včetně kulturních a společenských, jako místo, kde se člověk může i zastavit a setkávat. Místo, kde může nejen nakoupit s jistotou udržitelnosti a kvality.
Matej Vojtuš (IG @matejvojtus)
Josefina Karlíková (IG @josefina_karlikova)