Eva Slabá

Eva Slabá

Jméno
Eva Slabá

Absolvovaný ateliér
Katedra teorie a dějin umění

Diplomová práce
Temporality současného umění
Vedle snahy o kategoriální určení současného umění jako pojmu specifického typu je rovněž možné současné umění definovat na základě jeho periodizace – jistého časového určení. Na první pohled jednoduchá otázka „Kdy je současné umění?“ poukazuje na podstatný a zároveň podceněný problém temporality současného umění. Práce si proto kladla za cíl prozkoumání několika možností, jak se ptát po čase v souvislosti se současným uměním a zároveň reflektovat proměnu temporality, ke které dochází.

Co mi škola dala?
Díky navazujícímu magisterskému programu Teorie a dějiny moderního a současného umění jsem měla možnost absolvovat dvě půlroční stáže, a to v Ateliéru volného umění III pod vedením Michala Pěchoučka & Dominika Gajarského a v Ateliéru volného umění II pod vedením Jiřího Černického & Michala Novotného. Právě stáž v Ateliéru volného umění II mě přivedla ke spolukurátorování skupinové výstavy studentů UMPRUM a rakouské die Angewandte „Days of Unearthing“ v Českém centru ve Vídni. Tomu předcházelo roční kurátorství Galeria NIKA společně se spolužačkami Marianou Pecháčkovou a Zuzanou Dusilovou. Semináře umělecké kritiky mi pak dodaly odvahu publikovat texty jak elektronicky, tak tištěně. V neposlední řadě mi studium dalo skvělá přátelství.

Co chci v budoucnu dělat?
Na studium jsem navázala roční absolventskou stáží v galerii současného umění v Portugalsku. Ráda bych se nadále věnovala kurátorování výstav a psaní textů.

Temporality současného umění
Temporality současného umění
Temporality současného umění
Eva Slabá

Další články