Jméno
Jakub Kozelka
Absolvovaný ateliér
Ateliér designu a digitálních technologií
Diplomová práce
Zvuk: Vnímání herního světa (název hry: Holds Sound Caged)
Moje diplomová práce se zaměřuje na tvorbu atmosférického herního dema, které zkoumá využití zvuku jako klíčové herní mechaniky. Původní koncept navazoval na bakalářskou práci se změnou perspektivy, avšak během vývoje se zaměření přesunulo k experimentům se zvukem a jeho narativním potenciálem. Výsledná hra pracuje se zvukovým vnímáním hráče a nabízí nové formy interakce, které posilují ponoření do herního světa. Projekt reflektuje tvůrčí cestu od prvotního návrhu po finální podobu, včetně rozhodnutí, která ovlivnila podobu herních systémů. Textová část práce nabízí pohled do iterativního procesu tvorby, kde změny nejsou slabinou, ale součástí vývoje směrem k hlubšímu hernímu zážitku. Výsledkem je funkční herní demo, které ukazuje, jak lze zvuk využít jako nástroj atmosféry i vyprávění.
Co mi škola dala?
Studium mi umožnilo setkat se s lidmi z herního průmyslu, zapojit se do týmových projektů napříč školami a naplno se věnovat hernímu vývoji. Teoretické poznatky jsem mohl průběžně ověřovat v praxi a dále rozvíjet své dovednosti na různorodých prototypech.
Co chci v budoucnu dělat
Do budoucna se chci nadále věnovat hernímu designu na profesionální úrovni, rozvíjet své dovednosti a naučit se efektivně pracovat ve větších týmech. Mým cílem je postupně proměnit své koncepty a prototypy ve skutečné herní projekty vzniklé ve spolupráci s rozsáhlejším vývojářským týmem.
