Anna Jožová a Marieta Tedenacová na The Italian Glass Weeks

Anna Jožová a Marieta Tedenacová na The Italian Glass Weeks

Anna Jožová a Marieta Tedenacová na The Italian Glass Weeks

Anna Jožová
10. 9.-25. 9. 2022
Mixing materials - glass, ceramic, plants, Ottica Manuela Venezia, Salizada San Samuele 3145 - 30124

 

Marieta Tedenacová
17. 9.-27. 9. 2022
Venice Glass Week / Hub under 35, San Marco 2893 - 30124 Venezia

 

 Studentky Ateliéru skla UMPRUM Anna Jožová a Marieta Tedenacová se prezentují na The Italian Glass Weeks. Anna je v rámci expozice Mixing materials - glass, ceramic, plants zastoupena vázami LAVA a KAIRO. Marieta představuje svou diplomovou práci Holos v rámci sekce Hub under 35.  

The Italian Glass Weeks (Italské týdny skla)  prezentují a podporují sklo v Itálii na národní a mezinárodní úrovni. Tentokrát se konají v průběhu září v Miláně a Benátkách a jejich program zahrnuje nejen širokou škálu výstav, ale i dalších prezentací a akcí nejen pro návštěvníky, ale i firmy a spotřebitelskou veřejnost. Italské týdny skla jsou součástí oficiálního programu Mezinárodního roku skla 2022.

Marieta Tedenacová se zde prezentuje diplomovým projektem HOLOS. Jedná se o holografickou vitráž zabývající se tématem stvoření světa. Její návrh byl vytvořen ve spolupráci s umělou inteligencí. Tvarosloví vitráže vychází z gotických rozet a secesní rostlinné ornamentiky a navazuje tak na třetí den stvoření světa podle Bible, kdy vznikly první byliny, jejich semena a plody.

 Anna Jožová je zastoupena červenými vázami LAVA, které vychází z eventuality zániku zapříčiněného přírodní katastrofou. Vzhled objektu pramenní ze sopečné erupce, odkazující na pošetilost obyvatel města Pompeje, které neuvážlivě vystavěli poblíž sopky. Vázy kombinují dvě vrstvy skla a měděného drátu. Protékání skrze modelovaný drát dodává tvaru dynamický vzhled. Druhým vystaveným artefaktem jsou zkamenělé „fosílie“  KAIRO , které představují neidentifikovatelné artefakty ztracené civilizace jež zanikla náhlou změnou spojenou se ztrátou svého přirozeného prostředí.

 

foto: Tomáš Slavík
foto: Tomáš Slavík
foto: Tomáš Slavík