Výběrové řízení na pozici: Externí koordinátor/ka odborného předmětu Současné tendence architektonické tvorby

Katedra Architektury UMPRUM vypisuje výběrové řízení na pozici:

Externího koordinátora/ku odborného předmětu Současné tendence architektonické tvorby

Jde o nový povinný předmět na katedře architektury, jehož výuka probíhá ve dvou semestrech. Cílem předmětu je rozvíjet diskusi o současné praxi i teorii na poli architektury, urbanismu či krajinné tvorby, s důrazem na environmentální a sociální kontexty. Předpokládaná forma výuky kombinuje přednášky tuzemských i zahraničních hostů, workshopy či tematizované exkurze. Konkrétní obsah a forma kurzu jsou koncipovány a realizovány jeho koordinátorem/kou (s možnou spoluprací s ateliéry katedry).  

Kvalifikační předpoklady:

  •   VŠ vzdělání (minimálně magisterský stupeň) v oboru architektury, teorie architektury či příbuzných disciplín,
  • organizační schopnosti,
  • aktivní znalost anglického jazyka,
  • pedagogická praxe vítána.

Požadované podklady:

  • strukturovaný životopis,
  • přehled publikační / tvůrčí činnosti,
  • koncepce výuky předmětu, s ukázkou/variantami konkrétní náplně semestrů a využití rozpočtu,
  • motivační dopis,
  • kontaktní údaje

zašlete do 20. ledna 2026 elektronicky na adresy: roman.brychta@umprum.cz. ; jirina.bartakova@umprum.cz 


Průběh výběrového řízení:

Výběrové řízení bude probíhat ve dvou kolech. V 1. kole odborná komise jmenovaná katedrou architektury posoudí zaslané podklady uchazečů/ček a navrhne postupující do 2. kola, ve kterém se předpokládá osobní prezentace a diskuse s komisí.

Složení odborné komise bude zveřejněno v dostatečném předstihu. Konečné výsledky výběrového řízení budou oznámeny nejpozději do 14 dnů po skončení výběrového řízení.

Předpokládaný nástup: 16. února 2026 (začátek letního semestru)

Finanční ohodnocení: na celý akademický rok (2 semestry) 60 000,- Kč honorář pro koordinátora plus 190 000,- Kč předpokládaný limit z rozpočtu katedry na zahraniční hosty, workshopy či exkurze

Příloha: Charakteristika studijního předmětu