URBAN KINO
Enter the Void

URBAN KINO
Enter the Void
promítání v rámci workshopové výuky předmětu dynamický urbanismus
25. 4. 2022 od 18.30 hodin
Technologické centrum UMPRUM, Mikulandská 134/5, Praha 1, 3. patro, auditorium
vstup zdrama
Přijměte pozvání do URBAN KINA na promítání prvního ze série filmů v rámci doprovodného programu workshopové výuky dynamického urbanismu na UMPRUM, které se (včetně studenty moderované diskuse) uskuteční v kinosále Technologického centra Mikulandská - 3.patro od 18.30. Těšíme se na viděnou!
ENTER THE VOID 2009, 143 min, France / Germany / Italy / Canada / Japan
Film francouzského režiséra Gaspara Noé sleduje dva sourozence po jejich příjezdu do Tokia. Experimentální kamera se přizpůsobuje vizi Oscara, drogového dealera experimentujícího s různými halucinogenními látkami. Po jeho smrti při drogové razii se kamera oddělí od jeho těla a pomocí různých střihů zprostředkovává flashbacky z jeho vlastního života i následné události: osudy jeho sestry, zaměstnané v nočním klubu, a dalších známých. Podobně jako v Perecově románu Život: návod k použití - uspořádaném podle prostor obytného domu v řezu - zde stěny vytvářejí prostřihy mezi jednotlivými scénami v letu napříč půdorysem řezu městem. Jednotlivé místnosti oddělují sexuální epizody v hotelu lásky, dramatické události ve stísněných tokijských bytech a hypnotické průlety metropolí. Časově nesouvisející jednotlivé scény jsou nicméně prostorově spojeny do velké mapy obsahující několik explicitních momentů vzniku a konce života.
________________________
Současné město ve filmu: perspektivy a vnímání v pohybu
Další pokračování předmětu dynamický ubanismus na UMPRUM se zabývá myšlenkami města prostřednictvím filmu. Kontrast stability architektury s proměnlivou morfologií města nachází paralely v kontrastu fotografovaných obrazů a pohybu ve filmu. Toto spojení vzájemně obohacuje významy a metody obou disciplín. V synchronizaci s oživením jiných uměleckých disciplín filmové médium pozitivně ovlivňuje i urbanistický design, neboť do centra pozornosti staví vnímání různých perspektiv, subjekt v pohybu a pohybující se objekt nebo montáž jako nástroj konfrontace rozmanitosti a rozporů při vytváření nové reality.
Filmový cyklus doplňuje výuku a je iniciativou, jejíž výběr a moderování organizují studenti.