Výběrové řízení na KATEDŘE VOLNÉHO UMĚNÍ UMPRUM

Rektor Vysoké školy uměleckoprůmyslové v Praze se sídlem v Praze 1, nám. Jana Palacha 80 vyhlašuje v souladu se zněním § 77 Zákona č. 111/1998 Sb., o vysokých školách a o změně a doplnění dalších zákonů i platným vnitřním předpisem o výběrové řízení akademických pracovníků výběrové řízení na pozici akademických pracovníků/pracovnic:

 

Vedoucí a asistent*ka ateliéru VOLNÉHO UMĚNÍ IV

 

Katedra volného umění UMPRUM jako celek chce odrážet aktuální škálu přístupů na současné výtvarné scéně. Jednotlivé ateliéry KVU nejsou omezeny na práci s jedním médiem, naopak podporují intermediální a interdisciplinární tvorbu studujících tak, jak to odpovídá současné umělecké praxi. Každý z ateliérů přesto historicky upřednostňuje určité výtvarné médium a zajímá se o jeho aktuální možnosti. V případě Ateliéru volného umění IV se jedná o technický obraz (fotografie, video, lens based art)

 

Kvalifikační předpoklady:

  • VŠ vzdělání (minimálně magisterský stupeň) v uvedeném oboru;
  • oborová praxe;
  • výborná znalost anglického jazyka (výuka probíhá v ČJ a AJ);
  • pedagogická praxe vítána;
  • trestní bezúhonnost.


Písemné přihlášky s následujícími přílohami:

  • skeny dokladů o nejvyšším dosaženém vzdělání, případně o dosažených vědeckých hodnostech;
  • strukturovaný životopis;
  • koncepce ateliérové výuky - předkládá pouze uchazeč na pozici vedoucího ateliéru;
  • motivační dopis;
  • portfolio (elektronicky);
  • ocenění dokládající úspěchy na mezinárodní i domácí výtvarné scéně (sken);
  • v případě pedagogické praxe požadujeme doklad o předešlém pedagogickém působení a/nebo odborné praxi;
  • kontaktní údaje.


Přihlášky spolu s přílohami zašlete na personální oddělení emailem nejpozději do 19. 4. 2024 na emailovou adresu: andrea.kartous@umprum.cz.

Přihlášky do výběrového řízení podávají uchazeči o obě uvedené pozice společně (asistenta/ku vedoucí oslovuje sám/a). Přednášky před odbornou komisí se účastní oba uchazeči.

 

Předpokládaný nástup: 1. 10. 2024 na plný úvazek (1).

Zasláním přihlášky do výběrového řízení uchazeč/uchazečka souhlasí s poskytnutím osobních údajů za účelem archivace po dobu 3 let.

 

Průběh výběrového řízení:

Naplnění formálních požadavků přihlášky a kvalifikační předpoklady uchazečů/uchazeček posuzuje v souladu s platným vnitřním předpisem a na základě zaslaných podkladů odborná komise jmenovaná rektorem. Součástí výběrového řízení je veřejná přednáška obou uchazečů/uchazeček v délce 20 min, ve které krátce představí vlastní tvůrčí činnost a koncepci ateliérové výuky. Po přednášce následuje krátká diskuze, během níž uchazeči/uchazečky reagují na dotazy odborné komise i přítomné veřejnosti.

O termínu veřejné přednášky budou uchazeči/uchazečky informováni personálním oddělením s dostatečným předstihem.

Složení odborné komise i harmonogram veřejných přednášek bude včas zveřejněn.

 

Konečné výsledky výběrového řízení budou oznámeny jednotlivým uchazečům/uchazečkám nejpozději do 14 dnů po skončení výběrového řízení.