Výběrové řízení na KATEDŘE VOLNÉHO UMĚNÍ UMPRUM
Rektor Vysoké školy uměleckoprůmyslové v Praze se sídlem v Praze 1, nám. Jana Palacha 80 vyhlašuje v souladu se zněním § 77 Zákona č. 111/1998 Sb., o vysokých školách a o změně a doplnění dalších zákonů i platným vnitřním předpisem o výběrové řízení akademických pracovníků výběrové řízení na pozici akademických pracovníků/pracovnic:
Vedoucí a asistent*ka ateliéru VOLNÉHO UMĚNÍ IV
Katedra volného umění UMPRUM jako celek chce odrážet aktuální škálu přístupů na současné výtvarné scéně. Jednotlivé ateliéry KVU nejsou omezeny na práci s jedním médiem, naopak podporují intermediální a interdisciplinární tvorbu studujících tak, jak to odpovídá současné umělecké praxi. Každý z ateliérů přesto historicky upřednostňuje určité výtvarné médium a zajímá se o jeho aktuální možnosti. V případě Ateliéru volného umění IV se jedná o technický obraz (fotografie, video, lens based art)
Kvalifikační předpoklady:
- VŠ vzdělání (minimálně magisterský stupeň) v uvedeném oboru;
- oborová praxe;
- výborná znalost anglického jazyka (výuka probíhá v ČJ a AJ);
- pedagogická praxe vítána;
- trestní bezúhonnost.
Písemné přihlášky s následujícími přílohami:
- skeny dokladů o nejvyšším dosaženém vzdělání, případně o dosažených vědeckých hodnostech;
- strukturovaný životopis;
- koncepce ateliérové výuky - předkládá pouze uchazeč na pozici vedoucího ateliéru;
- motivační dopis;
- portfolio (elektronicky);
- ocenění dokládající úspěchy na mezinárodní i domácí výtvarné scéně (sken);
- v případě pedagogické praxe požadujeme doklad o předešlém pedagogickém působení a/nebo odborné praxi;
- kontaktní údaje.
Přihlášky spolu s přílohami zašlete na personální oddělení emailem nejpozději do 19. 4. 2024 na emailovou adresu: andrea.kartous@umprum.cz.
Přihlášky do výběrového řízení podávají uchazeči o obě uvedené pozice společně (asistenta/ku vedoucí oslovuje sám/a). Přednášky před odbornou komisí se účastní oba uchazeči.
Předpokládaný nástup: 1. 10. 2024 na plný úvazek (1).
Zasláním přihlášky do výběrového řízení uchazeč/uchazečka souhlasí s poskytnutím osobních údajů za účelem archivace po dobu 3 let.
Průběh výběrového řízení:
Naplnění formálních požadavků přihlášky a kvalifikační předpoklady uchazečů/uchazeček posuzuje v souladu s platným vnitřním předpisem a na základě zaslaných podkladů odborná komise jmenovaná rektorem. Součástí výběrového řízení je veřejná přednáška obou uchazečů/uchazeček v délce 20 min, ve které krátce představí vlastní tvůrčí činnost a koncepci ateliérové výuky. Po přednášce následuje krátká diskuze, během níž uchazeči/uchazečky reagují na dotazy odborné komise i přítomné veřejnosti.
O termínu veřejné přednášky budou uchazeči/uchazečky informováni personálním oddělením s dostatečným předstihem.
Složení odborné komise i harmonogram veřejných přednášek bude včas zveřejněn.
Konečné výsledky výběrového řízení budou oznámeny jednotlivým uchazečům/uchazečkám nejpozději do 14 dnů po skončení výběrového řízení.